بجنورد؛

کشف پرنده شکاری 50 میلیونی از قاچاقچی سابقه دار

فرمانده انتظامی از نجات پرنده شکاری 50 میلیون ریالی از چنگ قاچاقچی سابقه دار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بجنورد،مسعود وحیدی افزود: در پی اخبار رسیده مبنی بر نگهداری و فروش پرندگان شکاری توسط فردی در یک منزل مسکونی، بلافاصله ماموران کلانتری 11 امام علی (ع) شهرستان شیروان وارد عمل شدند و یک قاچاقچی دستگیر شد.

وی با بیان اینکه این پرنده شکاری به نام سارگپه تحویل اداره محیط زیست شهرستان شیروان شد ، اظهار داشت: در این رابطه متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد .

وحیدی گفت:جامعه و محیط زیست هیچ گونه تعرض به بیت المال و طبیعت را برنمی تابد و نیروی انتظامی به عنوان مجری قانون با متخلفان و شکارچیان به شدت برخورد خواهد کرد.

194 وحیدی اظهار داشت : هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان در قالب مناطق حفاظت شده سالوک، ساریگل، قرخود و گلول و سرانی و پارکهای ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو و پناهگاه حیات وحش میاندشت تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است .

گفتنی است : قوچ و میش اوریال، کل و بز، پلنگ، گرگ، گراز، خرس قهوه ای، آهو، کفتار، روباه، شغال، خرگوش، تشی، انواع گربه های وحشی، سمور و سنجاب و پرندگانی مانند کبک، تیهو، سیاه سینه، انواع کبوتر و انواع پرندگان شکاری از عمده ترین گونه های جانوری استان است.

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از اخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.