زاهدان ؛

بزرگداشت آیت الله شریفی در زابل

مراسم بزرگداشت آیت الله میرزا شریفی از رهبران قیام مردمی 19 بهمن 1330 در سیستان با حضور امام جمعه، فرماندار، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، مسئولان و قشرهای مختلف مردم زابل در مسجد مرحوم شریفی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران زاهدان ، امام جمعه زابل در این مراسم با اشاره به قیام مردم سیستان علیه رژیم شاهنشاهی گفت : آیت الله شریفی در قیام 19 بهمن 1330 مردم سیستان علیه دستگاه حاکمه نقش پررنگ و تاثیر گذاری داشت.

حجت الاسلام علی اکبر کیخا با اشاره به حضور فرزند آیت الله بهجت در همایش قیام مردمی 19 بهمن 1330 سال جاری در زابل افزود : فرزند آیت الله بهجت گفتند من برای این به سیستان آمده ام تا غبار را از قبر مرحوم آیت الله شریفی کنار بزنم و مردم این خطه آیت الله شریفی را بهتر بشناسند.

وی تصریح کرد : هنوز مردم این منطقه شخصیت هایی چون آیت الله شریفی، آیت الله بختیاری، آیت الله حسینی طباطبایی، آیت الله مطهری سیستانی را نشناخته اند بطوری که اگر این افراد شاخص در دیگر استانها و شهرستانها بودند تاکنون همایش ها و نشست های زیادی در خور شان این بزرگواران برگزار می کردند و کتاب های زیادی در مورد زندگی و شخصیت آنان به رشته تحریر در می آمد.

آیت الله میرزا ابراهیم شریفی در سال 1283 در زابل متولد شد و پس از سالها تلاش در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی و سیاسی در 17 دی ماه 1348 در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) دارفانی را وداع کرد.

وی در طول تحصیل خود در نجف اشرف به شاگردی و دامادی استاد بزرگ اخلاق آیت الله سیدعلی قاضی در آمد و در محضر اساتیدی چون آیت الله سید مهدی قاضی و سید مهدی استاد مراجع علمی حوزوی را طی کرد.

یکی از دلایل حضور پررنگ مردم سیستان در عرصه های سیاسی و اجتماعی قبل و بعد از انقلاب راهنمایی و هدایت علما و روحانیون دینی به ویژه آیت الله میرزا ابراهیم شریفی بوده است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.