باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

آیا موشک "سومار" 1500 مایل برد دارد؟ + تصاویر

برد موشک‌های جمهوری اسلامی ایران یکی از مواردی که همواره مورد بررسی رسانه‌های خارجی قرار داشته است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  برد موشک‌های جمهوری اسلامی ایران یکی از مواردی بوده که همواره مورد بررسی رسانه‌های خارجی قرار داشته و اعداد مختلفی مطرح شده است.


جمهوری اسلامی ایران براساس اصول دفاعی خود یک برد موشکی را تاکنون تعریف کرده و بر پایه آن حرکت می‌کند که البته در این پروسه برخی ادعاهای رسانه‌های خارجی قابل تأمل است.



*ادعای "نشنال اینترست"

نشنال اینترست مدعی است : ایران یک موشک کروز دوربرد جدید با نام « سومار » ساخته است که هزار و 500 مایل برد دارد. این سلاح ممکن است بر اساس طراحی موشکی « کی اچ Kh-55 » روسیه ساخته شده باشد.



در ادعای  "نشنال اینترست " دو نکته وجود دارد؛  اولا برد موشک  "سومار" یک  هزار  و  500  مایل  و  ثانیا  این  موشک  مهندس  معکوس موشک  "کی اچ 55 " بوده و این موضوع قابل بررسی است.



**ویژگی‌های موشک کروز "سومار"

موشک زمین به زمین "سومار" یک موشک با ویژگی‌هایی در حوزه برد و دقت نسبت به موشک‌های قبلی است و نقش مهمی در ارتقا توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران دارد.


سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره موشک کردند "سومار" گفت: این موشک‌های توانایی انهدام طیف وسیعی از اهداف را دارد وبا توجه به قابلیت‌های تاکتیک پذیری بالا، ماندگاری طولانی در صحنه نبرد و رادارگریزی می‌تواند در هر شرایطی اهداف مورد نظر را منهدم کند.


آیا موشک



وی ادامه داد: موشک کروز زمین به زمین "سومار" ضمن توانمندسازی نیروهای مسلح می‌تواند گامی موثر برای افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران محسوب شود. نکته قابل توجه اینکه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هیچگاه توضیحات گسترده درباره برد و دقت یک موشک (به عنوان یک موضوع امنیتی) نداده است و مطرح کردن برد 1500 مایل توسط  "نشنال اینترست" قابل تأمل است.


**رسانه های خارجی درباره موشک "سومار"  چه می‌گویند؟
 

**هاآرتص: برد موشک "سومار " به جنوب اروپا می‌رسد/تال اینبار: ایران سال‌هاست که در حال توسعه سری موشک‌های  "شهاب" است

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در ادعایی این موشک را با کروز مدل «خا-۵۵» روسیه مقایسه کرده و نوشته است در صورتی که سومار مانند نمونه روسی عمل کند، برد موشک‌های ایران به جنوب اروپا می‌رسد.


این گزارش می‌افزاید: «این امر ایرانی‌ها را قادر می‌سازد تا اهدافی نه فقط در غرب آسیا، بلکه در شرق و جنوب اروپا را هدف قرار دهد» .  هاآرتص در ادامه ادعا کرده که تهران در سال ۲۰۰۱ تعدادی کروز  "خا-۵۵ " از اوکراین خریداری کرده و از آن زمان قصد مهندسی معکوس آن را داشته است.



آیا موشک


آیا موشک



در بخش دیگری از گزارش هاآرتص آمده است: «موشک سومار از لحاظ ظاهری مشابه  "خا-۵۵ " است و روی آن بوستری تعبیه شده که آن را قادر می‌سازد تا از روی دریا یا خشکی شلیک شود. از آنجا که نمونه اصلی روسی این موشک‌ها، از روی بمب‌افکن شلیک می‌شوند، نیازی به بوستر علاوه بر موتور جت، ندارند.»


"تال اینبار"  رئیس مرکز فضا و پهپاد موسسه مطالعات راهبردی هوا و فضا فیشر هرتزلیا در ادعایی به هاآرتص گفت: این موشک می‌تواند بخش‌های بزرگی از اروپا را زیر برد خود داشته باشد. وی همچنین عنوان داشت: «ایران سال‌هاست که در حال توسعه سری موشک‌های  "شهاب" بوده و برای آن‌ها معقول است که همزمان موشک‌های کروز را هم توسعه دهند.»

اینبار افزود: «مخفی کردن موشک‌های کروز ساده‌تر است. آن‌ها کوچکتر هستند، قابلیت حمل بیشتری دارند و می‌توان آن‌ها را از زمین، زیردریایی، بمب‌افکن و حتی کشتی‌های تجاری تغییر کاربری داده‌شده، شلیک کرد.» هاآرتص در ادامه نوشته است: «موشک‌های کروز در سرعت کمتر از صوت حرکت می‌کنند و همین امر زدن آن‌ها را ساده‌تر می‌کند؛ اما از آنجا که اندازه آن‌ها نسبتا کوچک بوده و می‌توانند در ارتفاع پائین حرکت کنند، شناسایی آن‌ها دشوار است.»



** راشاتودی: موشک  "سومار" باعث واکنش هراسان اسرائیل شد

شبکه خبری راشاتودی با اشاره به قابلیت‌های "سومار"، نوشت: موشک مذکور «موجب واکنش هراسان اسرائیل که در مجاورت» ایران قرار دارد، شد.  راشاتودی می‌افزاید: «جمهوری اسلامی ایران که به دنبال تقویت توان بخش دفاعی خود بوده، در سال‌های اخیر، به صورت مداوم تسلیحات پیشرفته جدیدی را آزمایش کرده است.»


آیا موشک




** برد موشک‌های کشورمان بر اساس اعلام رسمی چند کیلومتر است؟

علاوه بر این فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی ایران برد موشکی کشورمان را نهایت 2 هزار کیلومتر اعلام کرده‌اند و هر عددی بالاتر از برد مذکور معتبر نخواهد بود. به عبارت بهتر  "نشنال اینترست" برد موشک کروز "سومار" را یک هزار و پانصد مایل مطرح کرده که اگر هر مایل متری 1/6 کیلومتر باشد رقم مذکور معادل 2 هزار و چهارصد کیلومتر خواهد بود که به نظر می‌رسد سایت مذکور  در این زمینه تنها یک رقم معرفی کرده است که پایه و اساسی و اعتبار آن جای سوال دارد.


ضمنا درباره قدرت تخریب و برد و دقت موشک "سومار" به صورت کمی عددی در دسترس نیست و در حقیقت پارامترهای مذکور محرمانه است و چگونه یک سایت می‌تواند به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته باشد و درستی برد 1500 مایل جای سوال جدی دارد؟



لذا به دلیل اینکه اطلاعات کاملی درباره برد و دقت موشک کروز "سومار" به صورت رسمی مطرح نشده برد 1500 مایل صحیح نیست، چون مسئولین ارشد کشورمان از جمله سردار سرتیپ "حسین دهقان " وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هیچ عددی درباره برد این موشک مطرح نکردند.


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۰:۰۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل
Germany
محمد
۱۸:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
چرا ما مثل آمریکا و اسراییل و پاکستان و....نباید سلاح هسته ای داشته باشیم خودمم قبول دارم که سلاح هسته ای خوب نیست چون باعث کشتن مردم می شود اما وقتی طرف مقابل داشت باید برای توان بازدارندگی ما هم داشته باشیم و اگر قرار است ما نداشته باشیم پس آنها هم نباید داشته باشند و در مورد موشک هم همینطور.
Germany
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایکاش حکومتهای دست نشانده ورئسای جمهور ترسوی دنیاهم اینو میفهمید .اگه سلاح هستهای باعث ظلم و دیکتاتوری درجهانس .پس یانباید باشد یادیگرانم حق داشتن اورا دارن.امکا افسوس که فقط قانون جنگل درجهان حاکمست و بس
Iran (Islamic Republic of)
majid
۰۸:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
آفرین جواب رجز خوانی دشنن رو در میدان جنگ میدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۶ دی ۱۳۹۴
دلاورمردان خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۲ دی ۱۳۹۴
با سلا م خسته نباشید خدا قوت سربازان امام زمان نگهدارتان باشه انشالا به شما واینکه ایرانیم افتخار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۴
ایشالا یه روز میرسه که وقتی میخواهیم اسرائیل رو بزنیم یکم هم دلخوشی کنیم و موشک و بندازیم بره یه دور کره زمین رو بزنه بعد برگرده از بالا سر خودمون رد شه بره بیوفته تلآویو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۴
دست مریضا افتخاری است برای ایران سربلند باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۱ دی ۱۳۹۴
با عرض سلام و خدا قوت و عرض تبریک به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (صلوات ) و تمام ملت غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی و عرض دست مریزاد به تمام مهندسین ایرانی نظرات عزیزان خیلی باحال بود و احساس غرور میکنیم اما یادمان نرود این ایمان و انتظار حضرت مهدی است که به این درجات رسیدیم ان شاء الله که ثابت قدم باشیم و هیچ وقت از این سلاح ها استفاده نشه مگر در صورت لزوم خداوند همیشه یارتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۴
سلام...عربستان مارا ازآهن پارههای پولی اربابانش نترسونه . مااول خداوبعدتاجوانانی همچون حسین فهمیده .عباس دورانها لشکریهاوباباییهاوسیدحمید وسیدرحیم بنشاهیهاودیگرشهیدان وشیران ایرانزمین داریم مارا ازاین اسباب بازیها نترسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۴
برای تقویت بنیه ی دفاعی نباید از هیچ تلاشی دست برداشت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۶ ۲۱ دی ۱۳۹۴
ماشاءالله خسته نباشند سازندگانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۲۱ دی ۱۳۹۴
یه ای سی میخوام دو روز پیدا نمیشه..میگن تحریمه.لطفا رو این موارد هم کار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۱ دی ۱۳۹۴
با سلام و خسته نباشید واقعا بسی خرسند و شاد هستیم که از خارج از کشور هم سایت شما بازدید کننده داره و تعدادشون هم ماشالله زیاد نباشه کم هم نیست.دوستان وای جی سی این هم در نظر بگیرن ما اگه گوشت هم رو بخوریم استخون هم را دور نمی اندازیم .
در مورد موشکهامون هم عرض کنم الحمدولله اینقدری داریم که امریکاییها رو به فکرفرو برده چه برسه به نوچه هاشون!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۰ دی ۱۳۹۴
درود بر فرزندان این خاک لطفا در بحث جنگنده ها نیز همت کنیم تا از رقبا عقب نمونیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام
اولا جانم فدای رهبر
دوما دنیا میدونه ایرانی غیوره ایرانی ناموس پرسته ایرانی شرافت داره ایرانی مملکتش واسش ناموسشه شرفشه غیرتشه
ولی ایرانی منتظره
فقط یه اشاره از رهبر کافیه که با دست خالی دشمن رو له کنیم
ما با تیرکمون سیمی عربستان و ایادی صهیونیسم دنیا رو نابود میکنیم
حالا که شکرخدا به دست توانمند مهندسان داخلی این همه پیشرفت کردیم و دنیا رو انگشت به دهان
خدا قدرت و قوتتون بده دستتون رو میبوسم
انشاءاله نابودی اسراییل و برادر هرزه زاده اش آل سعود عبدالنکبت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۰ دی ۱۳۹۴
جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۰ دی ۱۳۹۴
ماشاالله به اين موشك
عربستان سعودي صهيونيستي بداند كه اين موشك تنها يك نمونه كوچيكي است از توانمندي هاي كشور غيور و غيرتمند ايران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام ما کشور تهاجمی نیستیم کشور دفاعی هستیم اما اگر کشوری خواست به ما حمله بکند کاری خواهیم کرد که تا حالا تو دنیا مثل اون ندیده باشند درجنگ تحمیلی شهید بهروز نوشت به خرمشهر خوش آمدید جمیت 36 میلیون اما حالا ما جوانان مینویسیم به ایران خوش آمدید جمعیت 77میلیون
لبیک یا سید علی خامنه ای آماده ایم آماده جوانی هستم از خرمشهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۰ دی ۱۳۹۴
وطنم پاری تنم همیشه سربلند باشی.
به ایرانی بودنم افتخار کردم ومیکنم.
درود خدا به رهبرعزیزم ورزمندکان اسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۰ دی ۱۳۹۴
واقعا دستتون درد نکنه که شبانه روز برای افزایش قدرت ایران تلاش میکنید ولی در زمینه سلاح های انفرادی هم کاری بکنید زیرا واقعا اسلحه G3 اسلحه مطمینی در جنگ نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۰ دی ۱۳۹۴
واقعا جای خسته نباشید به برادران زحمت کش خودم را داره،امیدوارم زمینه ظهور امام زمان را فراهم کنیم ،هم ازنظرمقاومتی هم ازنظرفرهنگی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۰ دی ۱۳۹۴
اللهم عجل لفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۰ دی ۱۳۹۴
دست گلتان درد نکند کارکنان موشکی وطن اسلامیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۰ دی ۱۳۹۴
با سلام خسته نباشین دست مریضا
هدف باید کاخ سفید باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۰ دی ۱۳۹۴
تا ميتونيد بسازيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۰ دی ۱۳۹۴
زنده و پاینده باد ایران اسلامی و پرچم اقتدارش همیشه برافراشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۰ دی ۱۳۹۴
زنده و پاینده باد ایران اسلامی و پرچم اقتدارش همیشه برافراشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۰ دی ۱۳۹۴
دمتون گرم برادرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۰ دی ۱۳۹۴
باسلام
عربستانیها اگرحماقت کنن گورخودشون راکندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۰ دی ۱۳۹۴
خدا قوت باید برد های بیشتر از هزارو پانصد مایل داشته باشیم و توانمندی رزمی ما ربطی به هیچ کشور خارجی ندارد چون سیاست ما دفاع از خودمان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۰ دی ۱۳۹۴
دمتون گرم اخدا حافظتون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۰ دی ۱۳۹۴
فقط یکیشم بی زحمت بفرستید تو صعودیا.مرسی واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۰ دی ۱۳۹۴
دست مهندسین درد نکنه اگر ماهواره ی نظامی هم درست میکردند دیگه عالی میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام
من یه جوان 27 ساله ام ازدواج نکردم کار هم ندارم و نان شب هم ندارم اگه بابام نده میمیرم
من هیچ نظری ندارم یعنی ....
ولی از خدا می خوام یه فرجی بکنه یا صاحب اصلی اش بیاد یا ما بریم راحت شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۰ دی ۱۳۹۴
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۰ دی ۱۳۹۴
امام علی (ع) پشت و پناهتون دست مریزاد و دستانتان پرتوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۰ دی ۱۳۹۴
ماشاالله به نظامیان خوب مان. خدا انشاءالله قوتتان دهد.دعای مردم همیشه پششتتان است و انشاءالله پیشرفت های بیشتری خواهیم کرد و نابودی اسراییل و آمریکا و آل سعود را بزودی خواهیم دید.
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۰ دی ۱۳۹۴
جانم فدای ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام
به کسی ربطی نداره برد موشکهای ایران چقدره
بزار توخماری بمومنن واز عصبانیت بمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۰ دی ۱۳۹۴
خدا قوت پیروز باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۰ دی ۱۳۹۴
ایول خداقوت همیشه سالم باشید تانابودی عربستان وسگانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۰ دی ۱۳۹۴
کاکا دمت گرم مثل بارون بریزید رو سر عربستان و اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۷:۲۳ ۲۰ دی ۱۳۹۴
ایران شروع کننده هیچ جنگی در هیچ سطحی نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۰ دی ۱۳۹۴
درود برفرزندان ايران زمين وسربازان آقا امام زمان(عج)ومقام معظم رهبري امابدانيد که قدرت واقعي ما به موشکهايمان نيست. بلکه رشادت وسرافرازي شهيدان عزيز وحماسه سازي فرزندان خميني(ره)در دفاع مقدس وپيروي از ولايت فقيه وغيرت ايراني است که همه بد خواهان اين ملت غيور بافرهنگ و متمدن را به وحشت انداخته انشالله خداوند روزبروز بر اقتدار اين کشور عزيز بيفزايد ودست دشمنان خارجي ومنافقين و خيانتکاران به اين ملت مظلوم اما مقتدر از اين خاک پاک کوتاه باد.درود بر جوانان عزيز ايراني .گرچه مشکلات داخلي و خارجي زيادي داريم اما انشاالله با همت اين ملت و جوانانش ورهبري هاي مقام معظم رهبري خون جوانان عزيز و افداکاري وزحمات ايثارگران وملت عزيز به ثمر خواهد نشست ان الله مع الصابرين.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۰ دی ۱۳۹۴
انشالا به امید برد 10هزار کیلومتری
فاصله ایران تا امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۰ دی ۱۳۹۴
دست نظامیامون درت نکنه مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام
سایت العربیه دیروز گزارشی منتشر کرده تحت عنوان 5 سلاح ک مرگبار ارتش سعودی که ایران باید از آن بترسد .
در این گزارش از سلاح های زیر نام برده شده :
1 - جنگنده اف 15
2 - جنگده تایفون
3 - تانک ام 1 آ2 آبرامز
4 - بالگرد آپاچی
5 - ناو موشک انداز و اژدر افکن ساخت فرانسه
در گزارش به توصیف این سلاحها و تعداد آن پرداخته .
لطفا در گزارش مفصل پاسخ آن را بدهید ، به آنها جنگ 33 روزه را یادآور شوید که چطور مرکاوا با موشک ضد تانک ایرانی شکار شد ، سامانه های راداری و ضد هوایی ایران را که پهپاد نامرئی اسرائیل را شکار کرد و سلاح های ضد بالگرد ایران را ، همچنین یادآور شوید که تا کنون 9 ناوچه آنها توسط یمن غرق شده حال چگونه میتوانند با نیروی دریایی ایران که موشکهای بالستیک و کروز دریایی بسیار قدرتمند تر از یمن دارد مقابله کنند ، اژدر حوت را به رخ آنان بکشید و ماجرای شبه سازی انهدام ناو هواپیمابر را یادآوری کنید و همچنین سایر موارد .
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام
سایت العربیه دیروز گزارشی منتشر کرده تحت عنوان 5 سلاح ک مرگبار ارتش سعودی که ایران باید از آن بترسد .
در این گزارش از سلاح های زیر نام برده شده :
1 - جنگنده اف 15
2 - جنگده تایفون
3 - تانک ام 1 آ2 آبرامز
4 - بالگرد آپاچی
5 - ناو موشک انداز و اژدر افکن ساخت فرانسه
در گزارش به توصیف این سلاحها و تعداد آن پرداخته .
لطفا در گزارش مفصل پاسخ آن را بدهید ، به آنها جنگ 33 روزه را یادآور شوید که چطور مرکاوا با موشک ضد تانک ایرانی شکار شد ، سامانه های راداری و ضد هوایی ایران را که پهپاد نامرئی اسرائیل را شکار کرد و سلاح های ضد بالگرد ایران را ، همچنین یادآور شوید که تا کنون 9 ناوچه آنها توسط یمن غرق شده حال چگونه میتوانند با نیروی دریایی ایران که موشکهای بالستیک و کروز دریایی بسیار قدرتمند تر از یمن دارد مقابله کنند ، اژدر حوت را به رخ آنان بکشید و ماجرای شبه سازی انهدام ناو هواپیمابر را یادآوری کنید و همچنین سایر موارد .
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام
سایت العربیه دیروز گزارشی منتشر کرده تحت عنوان 5 سلاح ک مرگبار ارتش سعودی که ایران باید از آن بترسد .
در این گزارش از سلاح های زیر نام برده شده :
1 - جنگنده اف 15
2 - جنگده تایفون
3 - تانک ام 1 آ2 آبرامز
4 - بالگرد آپاچی
5 - ناو موشک انداز و اژدر افکن ساخت فرانسه
در گزارش به توصیف این سلاحها و تعداد آن پرداخته .
لطفا در گزارش مفصل پاسخ آن را بدهید ، به آنها جنگ 33 روزه را یادآور شوید که چطور مرکاوا با موشک ضد تانک ایرانی شکار شد ، سامانه های راداری و ضد هوایی ایران را که پهپاد نامرئی اسرائیل را شکار کرد و سلاح های ضد بالگرد ایران را ، همچنین یادآور شوید که تا کنون 9 ناوچه آنها توسط یمن غرق شده حال چگونه میتوانند با نیروی دریایی ایران که موشکهای بالستیک و کروز دریایی بسیار قدرتمند تر از یمن دارد مقابله کنند ، اژدر حوت را به رخ آنان بکشید و ماجرای شبه سازی انهدام ناو هواپیمابر را یادآوری کنید و همچنین سایر موارد .
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام
سایت العربیه دیروز گزارشی منتشر کرده تحت عنوان 5 سلاح ک مرگبار ارتش سعودی که ایران باید از آن بترسد .
در این گزارش از سلاح های زیر نام برده شده :
1 - جنگنده اف 15
2 - جنگده تایفون
3 - تانک ام 1 آ2 آبرامز
4 - بالگرد آپاچی
5 - ناو موشک انداز و اژدر افکن ساخت فرانسه
در گزارش به توصیف این سلاحها و تعداد آن پرداخته .
لطفا در گزارش مفصل پاسخ آن را بدهید ، به آنها جنگ 33 روزه را یادآور شوید که چطور مرکاوا با موشک ضد تانک ایرانی شکار شد ، سامانه های راداری و ضد هوایی ایران را که پهپاد نامرئی اسرائیل را شکار کرد و سلاح های ضد بالگرد ایران را ، همچنین یادآور شوید که تا کنون 9 ناوچه آنها توسط یمن غرق شده حال چگونه میتوانند با نیروی دریایی ایران که موشکهای بالستیک و کروز دریایی بسیار قدرتمند تر از یمن دارد مقابله کنند ، اژدر حوت را به رخ آنان بکشید و ماجرای شبه سازی انهدام ناو هواپیمابر را یادآوری کنید و همچنین سایر موارد .
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام
سایت العربیه دیروز گزارشی منتشر کرده تحت عنوان 5 سلاح ک مرگبار ارتش سعودی که ایران باید از آن بترسد .
در این گزارش از سلاح های زیر نام برده شده :
1 - جنگنده اف 15
2 - جنگده تایفون
3 - تانک ام 1 آ2 آبرامز
4 - بالگرد آپاچی
5 - ناو موشک انداز و اژدر افکن ساخت فرانسه
در گزارش به توصیف این سلاحها و تعداد آن پرداخته .
لطفا در گزارش مفصل پاسخ آن را بدهید ، به آنها جنگ 33 روزه را یادآور شوید که چطور مرکاوا با موشک ضد تانک ایرانی شکار شد ، سامانه های راداری و ضد هوایی ایران را که پهپاد نامرئی اسرائیل را شکار کرد و سلاح های ضد بالگرد ایران را ، همچنین یادآور شوید که تا کنون 9 ناوچه آنها توسط یمن غرق شده حال چگونه میتوانند با نیروی دریایی ایران که موشکهای بالستیک و کروز دریایی بسیار قدرتمند تر از یمن دارد مقابله کنند ، اژدر حوت را به رخ آنان بکشید و ماجرای شبه سازی انهدام ناو هواپیمابر را یادآوری کنید و همچنین سایر موارد .
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام
سایت العربیه دیروز گزارشی منتشر کرده تحت عنوان 5 سلاح ک مرگبار ارتش سعودی که ایران باید از آن بترسد .
در این گزارش از سلاح های زیر نام برده شده :
1 - جنگنده اف 15
2 - جنگده تایفون
3 - تانک ام 1 آ2 آبرامز
4 - بالگرد آپاچی
5 - ناو موشک انداز و اژدر افکن ساخت فرانسه
در گزارش به توصیف این سلاحها و تعداد آن پرداخته .
لطفا در گزارش مفصل پاسخ آن را بدهید ، به آنها جنگ 33 روزه را یادآور شوید که چطور مرکاوا با موشک ضد تانک ایرانی شکار شد ، سامانه های راداری و ضد هوایی ایران را که پهپاد نامرئی اسرائیل را شکار کرد و سلاح های ضد بالگرد ایران را ، همچنین یادآور شوید که تا کنون 9 ناوچه آنها توسط یمن غرق شده حال چگونه میتوانند با نیروی دریایی ایران که موشکهای بالستیک و کروز دریایی بسیار قدرتمند تر از یمن دارد مقابله کنند ، اژدر حوت را به رخ آنان بکشید و ماجرای شبه سازی انهدام ناو هواپیمابر را یادآوری کنید و همچنین سایر موارد .
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۰ دی ۱۳۹۴
میدونید این ابرقدرت ها از این که یه روزی ما به اسراییل حمله میکنیم میترسند شما هم بگید تمام تحریم ها را بر ندارید اسراییل را با این موشکها میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۰ دی ۱۳۹۴
ازاینکه دراین رایطه موفقیم خداراشکرولی متاسف ازاینکه مثل بقیه سیاست نداریم کشورهای سازنده این نوع تکنولوژی تاازرده خارج نکردن ویاچندمدل پایین ترراکه میفروشندراتاسالها هیچکس نمیفهمدولی ماطرح های درحال مطالعه مان راازنساخته بابزرگنمایی جارمیزنیم وآب به آسیاب دشمن میریزیم وقصاص قبل ازجنایت میشویم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۰ دی ۱۳۹۴
البته نظامیان ماحواسشون جمعه واین یک رجزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۰ دی ۱۳۹۴
درود بر ایرانی ......
با همین موشک ها اسرائیل را هدف بگیرید و نابودش کنید تا همه راحت شوند به امید سرافرازی ایران در تمام مراحل یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۰ دی ۱۳۹۴
با سلام و درود خدا پشت پناهتان باشد دعا گو ی شما هستیم همیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۰ دی ۱۳۹۴
زنده باد دلیرمردان نیروهای مسلح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام با تشکر از زحمات بی وفقه بچه های وزارت دفاع... خاهشن هیچ وقت برد و تجهیزات جدیدخودمان را به بی گانگان نشون ندیم.. آنها به اندازه کافی متوجه حضور قوی نظامی ایران درمنطقه شدن... این به بعدش باید تو کف چیزهای دیگه کشورمان باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۰ دی ۱۳۹۴
ماشا ا... به کسایی که ساختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۰ دی ۱۳۹۴
دفاع کشور از نان شب واجب تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۰ دی ۱۳۹۴
حالا اونا فک کنن برد این موشک هزارو پونصد مایله نیازی نیست تکذیبش کنین که
بعد چرا ما ابیشتر از دو هزار کیلومتر موشک نداریم؟
ما باید موشکایی داشته باشیم که به لندن برسه که اگر زمانی اتفاقی افتاد بزنیم بترکونیمشون
مگه نه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۰ دی ۱۳۹۴
با سلام
دستتون درد نکنه تا میتونین موشک بالستیک و کروز بمب و پهباد بسازین
و اعدوا مااستطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم وآخرین من دونهم لا تعلمونهم الله یعلمهم و ما تنفقوا من شیء فی سبیل الله یوف الیکم و انتم لا تظلمون
البته اگه بشه بمب اتم و هیدروژنی هم بسازیم خیلی خوبه چون قدرت باز دارندگی داره نه برای بکار بردن برای ترساندن دشمن به استناد به آیه کریمه زیر
الشهر الحرام بالشهر الحرام والحرمات قصاص فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم و اتقوا الله واتقوا الله واعلموا ان الله مع المتقین
اگه مارو تهدید به خشکاندن ریشه میکنند باید دشمنان ما بدانند ما هم ای توانایی راداریم تا جرات تهدید مارو هم نداشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۰ دی ۱۳۹۴
چند تا از این مهندسین رو بفرستید کارخانه ایران خودرو تا مردم و از دست این خودرو های بی کیفیت راحت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۰ دی ۱۳۹۴
اقايون دمتون گرم بسازيد هر چي مي تونيد بسازيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۰ دی ۱۳۹۴
دستان این مردان باغیرت را باید بوسید.احسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۰ دی ۱۳۹۴
جمهوری اسلامی برای حفظ اقتدارخود وحمایت ازمسلمین مظلوم جهان بایستی تلاش کند که قدرت تدافعی کشور را افزایش وهیچگاه تسلیم حرف های بی اساس استکبارجهانی نشود درهرحالی امریکایی ها نمی توانند عزت این ملت را درجهان تحمل کنند وچه بخواهیم وچه نخواهیم اقتدارنظام درگرو توانمندی نیروهای مسلح است خدا انشاالله مسئولین دلسوز نظام اسلامی را حفظ کند
Israel
ناشناس
۰۵:۵۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
خدا سایه امام خامنه ای و مجلس خبرگان را هیچ وقت از سر ملت شهید پرور و همیشه در صحنه ایران اسلامی کمه نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۰ دی ۱۳۹۴
درود بر منتظران و رهروان ولایت . یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۰ دی ۱۳۹۴
درود بر منتظران و رهروان ولایت . یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۰ دی ۱۳۹۴
انشاالله موشکی میسازیم که بردش تا کاخ سفید برسه
Iran (Islamic Republic of)
.........
۰۶:۵۵ ۲۱ دی ۱۳۹۴
احتمالش کم نیست ساخته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام باتشکر از زحمات مسولین وزارت دفاع،لطفا مساله دفاعی راسکرت نگه دارید،اتش زیرخاکستر باشید.ومن الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۹:۴۹ ۲۰ دی ۱۳۹۴
با تشکر فراوان از دانشمندان عزیز ایرانی لطفا برد موشکها را دیگه اعلام نکنید البته تا اینجا لازم بود که اسراعیل ویه سری دشمنان دیگر متوجه باشند یه وقت غلطی ازشان سر نزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ دی ۱۳۹۴
بعضی مواقع بایدقدرت رایه نمه به رخ کشید که مثل رجزخواندن جنگهای قدیم موثره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۰ دی ۱۳۹۴
دفاع در جمهور ی اسلامی ایران اصل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۰ دی ۱۳۹۴
اینه ما می توانیم وعده ما نابودی اسرائیل وانگلیس و آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام - دست مهندسان نيروهاي مسلح درد نكنه - خدا قوت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۰ دی ۱۳۹۴
یا حیدر کرار
آخرین اخبار