مشهد؛

استقبال شهروندان نیشابوری از طرح میز همیاران کتاب

شهردار نیشابور از راه اندازی کتابخانه و مرکز اسناد شادیاخ و همچنین استقبال بسیار خوب شهروندان نیشابوری از طرح میز همیاران کتاب در نیشابور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ سید عباس حسینی در مراسم راه اندازی کتابخانه و مرکز اسناد شادیاخ گفت: با عنایت به رهنمود های مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم نمودن زمینه مطالعه برای تمامی آحاد جامعه و تولید فکر و افزایش معلومات عمومی این طرح اجرا شده است.

وی اهداف این طرح را آشتی با یار مهربان،فراهم شدن فرصت برای دسترسی آسان تر شهروندان به کتاب، گردش کتاب های بدون استفاده در منازل ، مراکز علمی، ادارات و ...،قرارگرفتن کتاب بدون هزینه در اختیار اقشار مختلف جامعه،مشارکت شهروندی در ترویج فرهنگ کتابخوانی،نهادینه کردن فرهنگ امانت،بهره مندی قشر کم بضاعت جامعه از کتاب،افزایش گرایش به مطالعه،ترویج فرهنگ اهدا کتاب،پیشگیری از بلا استفاده ماندن کتاب در منازل و مراکز مختلف،حفظ محیط زیست و پیشگیری از قطع درختان جهت چاپ مجدد کتاب اعلام کرد.

مدیر مسئول نشریه شادیاخ هم در این مراسم با بیان این که کتابخانه و مرکز اسناد نشریه شادیاخ با 400 عنوان کتاب در موضوعات شهرسازی، عمران، حقوق در اختیار همکاران گرامی شهرداری و پژوهشگران حوزه شهری قرار خواهد گرفت گفت: طرح " میز همیاران کتاب" نیز در راستای نشر دانش با توجه به توصیه ها و رهنمودهای بزرگان دینی مورد استقبال بسیار خوب شهروندان قرار گرفت.

کوثری افزود:تاکنون حدود 2 هزار کتاب توسط شهروندان و ادارات مختلف اهدا شده است.

وی در خصوص نحوه اجرای طرح " میز همیاران کتاب" گفت: در این طرح شهروندان گرامی می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی کتاب های ارائه شده را مطالعه و با اتمام مطالعه مجدداً کتاب مذکور را برگردانند.

مدیر مسئول نشریه شادیاخ با بیان اینکه نشر علم و زکات علم از مواردی است که در اکثر آیات و روایات اشاره شده است افزود: در این راستا شهروندان گرامی می توانند جهت بهره مندی از زکات علم کتاب های بلااستفاده در منزل را جهت استفاده عموم در مکان تعبیه شده قرار دهند.

کوثری خاطر نشان کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین شهرداری، اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و سازمان اتوبوسرانی نیشابور این طرح به صورت آزمایشی در ایستگاه شهدای ابتدای خیابان فردوسی شمالی که به نوعی نقطه اتصال جنوب شهر به شمال شهر است به مدت یک ماهه اجرا و در صورت موفقیت تثبیت و برنامه ریزی جهت نقاط دیگر شهر نیز همزمان با ایام ا... دهه مبارک فجر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.