بمب هیدروژنی و افزایش پدافند سایبری کره جنوبی

پس از آزمایش بمب هیدروژنی توسط کره‌ی شمالی، همسایه‌ی رقیب یعنی کره‌ی جنوبی، درصدد افزایش توان امنیت و پدافند سایبری است.

بمب هیدروژنی و افزایش پدافند سایبری کره جنوبیبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری یونهاپ کره‌ی جنوبی (Yonhap News Agency)، بزرگ‌ترین خبرگزاری کره، اعلام کرد: بعد از آزمایش بمب هیدروژنی توسط پیونگ‌یانگ، بخش نظامی کره‌ جنوبی قصد دارد توانایی‌های خود در پدافند و امنیت سایبری را افزایش دهد. برخی گزراش‌ها می‌گویند این اقدام کره‌ جنوبی نوعی پروپاگاندا بعد از آزمایش‌ کره‌ی شمالی است.

گرچه در برخی منابع خبری آمده است که ادعاهای کره‌ی شمالی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش، صحت نداد، ولی واقعیت این است که در بسیاری از خبرگزاری‌های مهم دنیا، موفقیت این آزمایش، تصدیق شده است. البته وزارت دفاع کره‌ی جنوبی هنوز در خصوص افزایش پدافند سایبری نظری نداده است.

شایان‌ذکر است؛ کره‌ی جنوبی، در موضوع حمله‌ سایبری به نیروگاه اتمی این کشور، کره‌ شمالی را مسئول حمله می‌داند. تنش‌های میان دو کره، در فضای سایبر، یکی از جبهه‌های جنگ سایبری است. کره‌ جنوبی با همکاری آمریکا، سعی در افزایش توان امنیت سایبری خود را دارد که این مطلب در سال گذشته، مورد توافق دو کشور قرار گرفت.

کره‌ شمالی نیز به دنبال افزایش نیروهای متخصص در حوزه‌ی سایبری است و این یکی از عمده‌ترین نگرانی‌های آمریکا است؛ همان‌گونه که در راهبرد وزارت دفاع آمریکا آمده است کره‌ی شمالی یکی از تهدیدات آمریکا محسوب می‌شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار