ارنست: تحریم های ایران پس از تایید آژانس، لغو می شود

سخنگوی کاخ سفید با بیان این که ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده، لغو تحریم های این کشور را منوط به گزارش تاییدی آژانس دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری درباره موضوعات مختلفی از قبیل مذاکرات هسته‌ای ایران،‌ بحران یمن و زندان گوانتانامو اظهارنظر کرد.

در این کنفرانس که بخش زیای از آن به موضوعاتی چون فرمان اجرایی اوباما در قبال فروش سلاح و وضعیت اقتصادی در آمریکا گذشت، سخنگوی کاخ سفید به سوالاتی درباره وضعیت سوریه، بحران یمن و همچنین زندان گوآنتانامو پاسخ داد.

وی گفت که ایران در حال اجرای تعهدات خود در برجام است اما ما قبلا گفتیم که پس از تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام این تعهدات، کاهش تحریم‌ها انجام خواهد شد.

ارنست در پاسخ به سوالی درباره بیانیه سازمان ملل درباره استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در یمن توسط ائتلاف سعودی گفت که او این بیانیه را ندیده است.

این مقام ارشد و سخنگوی اوباما در ادامه گفت که عربستان سعودی همسایه یمن است و با آن مرز دارد و نگرانی‌های مشروع و قانونی درباره اوضاع این کشور دارد.

در بخش دیگری از این کنفرانس خبری، ارنست درباره انتقال یک زندانی گوانتانامو به کویت گفت که تمام مراحل قانونی انتقال او انجام شد.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به هدف باراک اوباما برای تعطیلی این زندان گفت که در نهایت بستن و تعطیلی زندان گوآنتانامو «آمریکا را امن‌تر خواهد کرد».


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار