شیراز؛

پوشش یکی از اساسی ترین احکام دین اسلام است

فلسفه حجاب صیانت از كرامت و شرافت افراد است و هر فردي فلسفه حجاب را درك کند و تعريف واقعي آن را متوجه باشد قطعاً به آن عمل مي كند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس گفت: پوشش همچون رسانه اى ارتباطى و به عنوان كنشى اجتماعى، از يك سو تحت تأثير ساختارهاى فرهنگى، اجتماعى، سياسى و اقتصادى است و از سوى ديگر، متأثر از كنشگران اجتماعى اعم از زن و مرد است.

"فريبا استواري" اظهار كرد: پوشش یکی از اساسی ترین احکام دین اسلام و از ضروریات و واجبات آن به شمار می آید که شامل مجموعه ای از اصول مورد تاکید این دین در زمینه پوشش رفتار و گفتار زنان در جامعه اسلامی است .

وي ادامه داد: بر این اساس بدپوششي مفهومی است که با کوتاهی در التزام عملی به بخش یا بخش هایی از اجزای تشکیل دهنده ی پوشش محقق می شود و عمدتا به پوشش و رفتار غیراسلامی زن در عرصه اجتماع ناظر است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس گفت: پوشش کلید تعدیل تمایلات نامشروع و کنترل فضای ارزشی در جامعه است و از سوی دیگر بدپوششي از مهم ترین ابزار در راستای اضمحلال فرهنگ و در نتیجه هویت دینی یک جامعه است زیرا منجر به افزایش و گسترش انحراف های اخلاقی می شود.

"فريبا استواري" خاطرنشان كرد: اسلام زن را موجودی متفکر و فعال می بیند که التزام به پوشش اسلامی بهترین زمینه را برای امنیت فعالیت او فراهم می آورد.

وي مهم ترین ریشه های اجتماعی و روانی بدپوششي را کاهش وابستگی تعهد و اعتقاد و آگاهی در زمینه پوشش کنترل اجتماعی ضعیف تبعیت بدپوششان از اصل لذت به دلیل کاستی در تربیت دینی و تاثیر یادگیری اجتماعی عنوان كرد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس آرامش رواني، استحكام پيوند خانوادگي، استحكام و استواري نظام اجتماعي را از  امتيازهاي حجاب اسلامي برشمرد و گفت: با توجه به اثرات مثبت پوشش، و رعايت شئونات اسلامي مي تواند با سوق دادن استعدادها و توانايي هاي افراد جامعه به سمت صحيح، زمينه هاي رشد و بالندگي را در جامعه ايجاد كرده و افراد را از پرداختن به مقوله هاي منفي كه مي تواند اثرات مخرب فردي، اجتماعي و فرهنگي زيادي را در بر داشته باشد بازدارد.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: پوشش ، احکام ، دین ، اسلام ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.