مشهد؛

جرایم مالی و اقتصادی، ‌رتبه اول جرایم فضای مجازی خراسان رضوی

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با بیان اینکه 53 درصد تخلفات فضای مجازی به جرایم مالی و اقتصادی تعلق دارد از افزایش یک درصدی جرایم فضای مجازی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس پلیس فتای استان در نشست خبری با خبرنگاران تربت حیدریه اظهار داشت: با توجه به اینکه کاربران فضای مجازی روز به روز افزایش می یابد و شبکه های اجتماعی نیز گسترده تر می شود به همین جهت تخلفات و جرایم اینترنتی و فضای مجازی نسبت به مشابه سالهای گذشته به مراتب افزایش می یابد.

سرهنگ جواد جهانشیری گفت: در خراسان رضوی بجز در مشهد در ۴ شهرستان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یعنی تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور و قوچان پلیس فتا راه اندازی شده که مبنای کار بر اساس آگاه سازی در پیشگیری از تخلفات فضای مجازی قرار داده شده است، و تا پایان سال در دیگر شهر های استان هم پلیس فتا راه اندازی خواهد شد .

وی به کشفیات و دستگیری ها در طول یکسال گذشته اشاره داشت و افزود: با توجه به حجم بالای کاربران فضای مجازی ۴ درصد کشفیات و ۳۳ درصد دستگیری ها در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته افزایش یافته که نزدیک به ۸۰ درصد این دستگیری ها مرد و ۲۰ درصد باقی مانده زن هستند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تاکید کرد: از این میزان کشفیات و دستگیری ها در فضای مجازی حدود ۵۳ درصد در حوزه جرایم مالی و اقتصادی، ۳۰ درصد اجتماعی، ۱۸ درصد اخلاقی و الباقی به جرایمی که از روی کنجکاوی صورت می گیرد تعلق دارد.

جهانشیری با بیان اینکه بیشترین جرایم فضای مجازی در کشور پس از تهران به خراسان رضوی اختصاص دارد، افزود: با توجه به جمعیت بالای این استان و همچنین تردد سالانه حدود ۲۵ میلیون زائر به مشهد مقدس و افزایش شبکه های اجتماعی و کاربران آن، تاکنون بالغ بر ۵ باند تبهکار در فضای مجازی در این استان شناسائی و دستگر شدند.

وی تصریح کرد: فضای مجازی برای انقلاب و نظام اسلامی هم تهدید و هم فرصت است و لذا باید هوشیار باشیم و از فرصت های این فضا برای ترویج افکار و اندیشه های ناب انقلاب اسلامی به جهانیان تلاش کنیم.

انتهای پیام//گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.