بیرجند؛

25 درصد شبکه آب خراسان جنوبی فرسوده است

25 درصد شبکه آب استان خراسان جنوبی که رقمی بالغ بر 600 کیلومتر از شبکه را در برمی گیرد، فرسوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت:بر اساس آمار 30.5 درصد آب در شبکه های انتقال و توزیع استان به هدر می رود که برنامه ریزی جامعی برای کاهش این رقم انجام شده است.

هاشمی مقدم افزود: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات این برنامه ریزی ها قابل عملیاتی شدن خواهد بود که از جمله این اقدامات می توان به انجام عملیات نشت یابی و زون بندی شبکه اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 22 شهر استان زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند که در مجموع 179 هزار آحاد واحد شهری تحت پوشش خدمات آب قرار دارند.

وی با بیان اینکه به جز در مرکز استان طرح فاضلاب در حال بهره برداری در سایر شهرها نداریم، افزود: در شهرهای قاین، سربیشه و فردوس طرح احداث شبکه جمع آوری فاضلاب در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خاطرنشان کرد: 46 هزار آحاد واحد مشترکین فاضلاب در بیرجند زیر پوشش خدمات این بخش قرار دارند که درصد برخورداری شهروندان از فاضلاب در استان 25.7 درصد و در بیرجند 66 درصد کل مشترکین را شامل می شود.

هاشمی مقدم از استحصال و تولید بیش از 43 میلیون مترمکعب آب در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: گستره تاسیسات آب شهری 2500 کلیومتر شبکه اصلی و فرعی و خطوط انتقال آب است که با استفاده از 127 حلقه چاه آب مشترکین استان تامین می گردد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.