کارگردان «نقطه کور» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رقابت در فجر داغ و پرهیجان است/ آرزو می‌کنم به اندازه انگشتان یک دست سیمرغ بگیریم

دوره سی و چهارم جشنواره فیلم فجر با رقابت داغ و پرهیجان فیلمسازان همراه خواهد بود.

مهدی گلستانه کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ضمن ابراز خرسندی از حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: از اینکه فیلم «نقطه کور» برای حضور در جمع فیلم‌های سودای سیمرغ پذیرفته شد، خوشحالم و از هیأت انتخاب بابت این اتفاق تشکر می‌کنم.

وی افزود: با فیلم‌هایی که در جشنواره حضور دارند، رقابت در این دوره بسیار داغ و هیجانی است و موجب جذابیت می‌شود.

گلستانه ضمن آرزوی موفقیت برای جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: امیدوارم جشنواره فیلم فجر با همین نظمی که تاکنون جلو رفته، پیش برود و ادامه دهد و برای سینمای ایران هم اتفاقات خوب در عرصه ملی و بین‌المللی رخ دهد. آرزو دارم «نقطه کور» در جشنواره نه به اندازه انگشتان دو دست، ولی حداقل به اندازه انگشتان یک دست سیمرغ بگیرد.

وی با اشاره به جوان‌گرایی جشنواره فیلم فجر در سال‌های اخیر بیان کرد: جوان شدن میانگین سنی فیلمسازان جشنواره، یک اتفاق طبیعی است که از هفت، هشت سال گذشته و شکوفایی ایده‌ها و استعدادهای جوان‌های سینما رخ داده و این شکوفایی در نسل جوان بسیار بیشتر از نسل پیشکسوت بوده است. سینما پس از گذر از مرحله نگاتیو به دیجیتالی شدن به سمت جوان‌‌ها رفته است. اصغر فرهادی وقتی اسکار را دریافت کرد، از خیلی از فیلمسازان سینما جوان‌تر بود.

گلستانه تصریح کرد: جسارتی که در جوان‌ها است در نسل قبل نیست. دوستان پیشکسوت فیلمساز یا امکان ریسک ندارند یا قدرت و یا تشخیص آن را. این تحول و جوان شدن در صنف تهیه‌کنندگان سینما هم اتفاق افتاده است و تهیه‌کنندگان جوان به صحنه ساخت فیلم سینمایی آمده‌اند.

این کارگردان در خصوص انتظارات سینماگران از مسئولان سینمایی کشور اظهار داشت: به عنوان یک سینماگر مسئله‌ای که برایم مهم است صیانت از فیلم است. وقتی برای یک فیلم پروانه ساخت صادر می‌شود یعنی اتفاقی که باید می‌افتاده، رخ داده است. وقتی نسخه آماده شده‌ اثر، با مجوز ساخت صادر شده مطابقت دارد، فیلمساز انتظار دارد از اثرش صیانت شود.

وی با اشاره به اکران فشرده فیلم‌ها و فیلم‌سوزی در حوزه نمایش فیلم‌ها گفت: این حوزه به سینماداران و توزیع‌کنندگان مربوط می‌شود که تصمیم می‌گیرند فیلم‌ها را بسوزانند یا نسوزانند اما ظاهراً برای بهبود شرایط اکران فیلم‌ها در سال 95 برنامه‌ریزی دقیق شده است.

گفتنی است؛ سومین اثر بلند سینمایی مهدی گلستانه، «نقطه کور» با بازی محمدرضا فروتن، شقایق فراهانی، هانیه توسلی، خاطره اسدی، مریم بوبانی، نیکی مظفری و ... به بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر پذیرفته شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار