بندرعباس؛

لجبازی داور روستایمان، داورم کرد+تصاویر

این هفته به سراغ داور یکی از داروان هرمزگانی کشورمان رفتیم.


به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، علیرضا کناری داور درجه ملی فوتبال هرمزگان که سابقه قضاوت مسابقات مهم استانی و کشوری را در کارنامه دارد،پس از ۱۳ سال فعالیت در این عرصه و با وجود اینکه هنوز به سن بازنشستگی نرسیده تصمیم به خداحافظی از دنیای قضاوت گرفته است.

به همین بهانه گفتگویی انجام دادیم با این داور ۳۹ ساله هرمزگانی

سین: خودتان رو بطور کامل معرفی کنید؟

جیم: علیرضا کناری هستم، متولد نخستین روز از بهمن ماه سال ۱۳۵۵ در روستای بوخون شهرستان حاجی آباد و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی تربیت بدنی

سین: چه اتفاقی افتاد که داور فوتبال شدید؟

جیم: دوران بچگی و نوجوانی در تیم روستای خودمان فوتبال بازی می کردم، اما از آنجایی که در آن روستا فقط یک نفر داور وجود داشت و با بازیکنان تیم ما و از جمله من بسیار لَج بود، همیشه ما بازنده مسابقه بودیم و من از این مسئله خیلی ناراحت بودم، بخاطر همین تصمیم گرفتم تا خودم داور بشوم تا تیم ما دیگر بخاطر لجبازی آن داور بازنده نشود!

سین: پس بالاخره داور شدید؟

جیم: آره، با تلاش خودم و کمک دوستانم از سال ۸۱ بصورت حرفه ای کار قضاوت فوتبال را آغاز کردم.

سین: پس دیگه تیم روستای شما بخاطر لجبازی آن داور بازنده نشد؟

جیم: متاسفانه پس از اینکه داور شدم بخاطر مشغله کاری نتوانستم در روستای خودمان قضاوت کنم و یه جورایی بدقول شدم!( خنده)

سین: در چه مسابقاتی قضاوت کردید؟

جیم: ابتدا در مسابقات مختلف استانی و رقابتهای رده های سنی مختلف کشور به عنوان داور سوت زدم و از سال ۸۶ نیز با گرفتن مدرک داوری درجه ملی به عنوان کمک داور در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران قضاوت کردم.

سین: مهمترین بازی که قضاوت کردید چه مسابقه ای بود؟

جیم: تک تک مسابقاتی که به عنوان داور یا کمک داور قضاوت کردم در نوع خودش مهم و حساس بود، ولی شاید قضاوت در لیگ برتر و جام حذفی از سایر بازیها مهمتر باشه، بازی پرسپولیس با گل گهر در جام حذفی و دربی اصفهان بین ذوب آهن و سپاهان در لیگ برتر از مهمترین قضاوت هایی بود که به عنوان کمک داور حضور داشتم.

سین: قضاوت اشتباهی هم داشتید که بعدش عذاب وجدان بگیرید؟

جیم: معمولا سعی میکردم کمترین اشتباه را داشته باشم، اما در یکی از بازیهای لیگ برتر بین سپاهان و ذوب آهن در صحنه ای به اشتباه آفساید مهاجم سپاهان (عماد رضا) را اعلام کردم که بعدش خیلی ناراحت شدم.

سین: تلخ ترین خاطره ای که در ذهن دارید؟

جیم: سال ۸۵ بعد از قضاوت مسابقات لیگ دسته دو کشور در کرمان به همراه محمدرسول مظفری ( کمک داور استان) در مسیر بازگشت به بندرعباس دچار سانحه تصادف شدیم که در آن حادثه مظفری بشدت مصدوم شد و به کما رفت، که این اتفاق یکی از تلخ ترین خاطرات دوران زندگیم بود.

سین: خاطره شیرین یا جالب هم داری؟

 جیم: فصل گذشته( سال ۹۳ ) قرار بود برای قضاوت دیدار سپاهان و گسترش فولاد به اصفهان سفر کنم که به دلیل نبود پرواز مستقیم مجبور شدم به یزد بروم و از آنجا خودم را به فولادشهر برسانم که در شهر یزد نیز به دلیل اینکه شب بود و ماشین نبود مجبور شدم با یک وانت پیکان خودم را به اصفهان برسانم که سفر ۵-۶ ساعته با وانت آن هم در شب و هوای سرد واقعا برایم سخت و البته عجیب و خاطره انگیز بود.

سین: در طول ۱۳ سال قضاوتی که داشتید به شما پیشنهاد هم شد تا نتیجه بازی را تغییر بدید و یا به قول معروف نتیجه بازی رو در بیاری؟

جیم: هرگز همچون اتفاقی برای من رخ نداد و اگر هم چنین پیشنهادی میشد بشدت با آن برخورد میکردم. البته یکبار یکی از دوستانم بصورت تلفنی و به قصد شوخی سر به سرم گذاشت که بعد از واکنش شدید من مجبور به عذرخواهی شد!

سین: اما مهمترین سوال و اصل مطلب؛ باوجود اینکه ۳۹ سال بیشتر سن ندارید و طبق قوانین تا ۴۵ سالگی میتوانید قضاوت کنید ،چرا تصمیم به خداحافظی از دنیای قضاوت گرفتید؟

جیم: خودم خیلی دوست داشتم با قدرت به کار قضاوت ادامه بدهم اما به دلیل مشکلات موجود در جامعه داوری و عدم حمایت مسئولان استانی  و کشوری تصمیم گرفتم که برای همیشه از دنیای قضاوت خداحافظی کنم و به زندگی شخصی خودم بپردازم.

سین: ممکنه روزی نظرتون عوض بشه و دوباره قضاوت کنید؟

جیم: فکر نکنم همچون اتفاقی رخ بده و دوباره قضاوت کنم، چرا که با بی مهری هایی که در طول این سالها دیدم دیگر انگیزه ای برای قضاوت در مستطیل سبز ندارم.

سین: حرف پایانی؟

جیم: امیدوارم نگاه به داوران عوض بشه، چون با وضعیت موجود قضاوت کردن واقعا سخت و دشوار است و انگیزه ای برای داوران جوان و کسانیکه به این حرفه علاقه مند هستد، وجود ندارد.


لجبازی داور روستایمان، داورم کرد+تصاویر

لجبازی داور روستایمان، داورم کرد+تصاویر

لجبازی داور روستایمان، داورم کرد+تصاویر

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد
انتهای پیام/ب

برچسب ها: سین ، جیم ، بندرعباس ، داور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.