تبریز؛

احداث نخستین فرهنگسرا در منطقه آزاد ارس

مدير فرهنگي، آموزشي و هنري سازمان منطقه آزاد ارس، از آغاز طراحی اولين فرهنگسراي فرهنگي، هنري و آموزشي در اين منطقه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نصيري در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: عملیات طراحی فرهنگ‌سرای منطقه آزاد ارس آغاز شده و تا پایان سال‌جاری از سوی مشاور ارایه می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه بعد از اعلام برآورد ریالی از سوی مشاور و با اختصاص بودجه مورد نیاز از ابتدای سال 1395 توسط سازمان منطقه آزاد ارس شروع می شود.

وی ادامه داد: این مجموعه فرهنگی و هنری در زميني به مساحت حدود سه هزار متر مربع و زیربنای حدود چهار هزار متر مربعی در یکی از بهترين موقعيت هاي مكاني و در مجاور محدوده مسکونی و ویلایی منطقه احداث می شود.

نصیری با اشاره به كاربري‌هاي متنوع فرهنگي و خدماتي در اين فرهنگسرا، گفت: در طراحي اين فرهنگ‌سرا، عناصر مختلف با کاربری‌هاي متنوع فرهنگي و خدماتي مانند کتابخانه‌ها، سالن‌هاي آمفي تئاتر، كنفرانس، گالري، قرائت خانه و توريسم و همچنین فضاهای آموزشی، هنری و فرهنگی پیش بینی شده و احداث مي شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه آزاد ارس ادامه داد: فقدان فضای مناسب فرهنگی و هنری در منطقه یکی از دغدغه‌های دیرین اهالی فرهنگ و هنر این منطقه بوده و با احداث این مجموعه نیاز ارس وندان و علاقمندان به فرهنگ و هنر رفع می شود.

وی افزود: با توجه به وجود پتانسیل های بالقوه در عرصه فرهنگ و هنر در ارس، راه اندازی این مجتمع فرهنگی نقش مهم و موثری در تربیت و کشف استعدادهای این منطقه خواهد داشت.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.