نفت در هفته‌ای که سپری شد؛

ایران از قطع رابطه با عربستان، آسیبی نمی بیند/سالانه بیش از 300 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

بازپس‌گیری سهم از دست رفته پتروشیمی از بازارهای اروپایی و تولید از میدان یاران شمالی در بهار 95 از مهم‌ترین خبرها طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت و گاز یکی از مهم‌ترین بخشهای اقتصادی کشور است که این صنعت دارای خبرهای متنوع بوده که به آنها اشاره می‌شود.


معاون اول رئیس جمهور به ادامه داشتن حذف پردرآمدها از دریافت هدفمندی یارانه ها در سال آینده اشاره کرد و گفت: پرداخت یارانه ها در سال آینده ادامه خواهد یافت.


یک استاد اقتصاد انرژی گفت: کاهش قیمت نفت در بودجه درآینده می تواند برروی ورود کالاهای وارداتی تاثیر داشته باشد.


قیمت هر بشکه نفت خام سبک ایران برای تحویل در ماه فوریه 2016 به قیمت 32.69 دلار داد و ستد شد.


مدیرعامل پتروشیمی دماوند با تاکید براینکه دو هاب بزرگ پتروشیمی در منطقه عسلویه و ماهشهر اجرا می‌شود گفت: با تامین تجهیزات جانبی و تکمیل طرح ها 30 میلیون تن به ظرفیت تولید اضافه می‌شود.


مدیرمنابع انسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: فرآیند آموزش در شرکت گاز باید بازنگری شود تا یک سیستم مدون، هدف‌دار برای تعیین نیازهای آموزشی داشته باشیم.


مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج‌فارس گفت: در سال‌جاری ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به 44 میلیون تن در سال رسیده و پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح‌های باقی مانده ظرفیت تولید به 100 میلیون تن افزایش پیدا کند.


مجری طرح میدان یاران شمالی، از آغاز تولید 30 هزار بشکه نفت با کیفیت در این میدان مشترک خبر داد.


مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران گفت: انسجام در روند حضور شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی وجود ندارد و جنگ قیمتی بین شرکت های ایران در بازارهای جهانی شکل گرفته است.


قیمت سبد نفتی اوپک در هفته منتهی به 25 دسامبر (جمعه، 4دیماه)، به 31 دلار و 32 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته، 78 سنت کاهش یافت.


معاون آّب و آبفای وزیر نیرو گفت: تامین نیازهای مردم در روستا از اصلی ترین اهداف دولت می باشد که در این راستا آب رسانی روستایی باید در راس امور وزارت نیرو قرار گیرد.


قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرایی شدن برجام سهم از دست رفته را جبران کنیم.


با توجه به اینکه روزانه سرمایه ملی کشور نابود می‌شود اما متاسفانه دولت با وجود آگاهی در این زمینه اقدام خاصی را برای جمع‌آوری فلرهای گازی انجام نمی‌دهد.


رئیس جایگاه داران CNGگفت: قیمت CNG با رتبه بندی جایگاه‌های سوخت افزایش پیدا نمی‌کند چراکه تنها کارمزد آنها تغییر می‌کند.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قیمت نفت باز هم در بازارهای جهانی به مرز 100 دلار برسد باید 30 دلار آن را در بودجه لحاظ کنیم چرا که کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی برای ایران یک فرصت طلایی است.


معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری گفت: دوران پساتحریم دوران توسعه طرح‌ها و رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است بنابراین برای این منظور باید استراتژی روشن در کشور تدوین شود تا فرصت‌ها به تهدید تبدیل نشود.


پروژه ایجاد و توسعه دانش فنی ال‌ان‌جی و جی تی ال(تبدیل گاز طبیعی به فرآورده‌های با ارازش) از حدود 20 سال پیش جلوتر از طرح‌های قطر در پارس جنوبی آغاز شد اما بنا به دلایلی طرح متوقف و قطر از ایران سبقت گرفت.


عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی باید کاهش یابد گفت: برای جبران کسری بودجه، اخذ مالیات از افراد دانه درشت در دستور کار قرار گیرد.


مدیرعامل پتروشیمی جم گفت:توسعه صنعت پتروشیمی، قدرت چانه‌زنی‌ها و مذاکرات سیاسی را افزایش می‌دهد متأسفانه تاکنون به این امر مهم کمتر توجه شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، گاز ، پتروشیمی ، تولید ، صادرات ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار