اهواز؛

نگرانی از وضعیت شبکه آبرسانی شادگان

معاون آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان ؛ با توجه به تلاش های صورت گرفته به منظور تامین آب شرب مردم شادگان اماباز هم وضعیت شبكه توزیع آب شادگان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازاهواز،صادق حقیقی پور در مراسم افتتاح فاز دوم طرح آب‌رسانی غدیر به شادگان گفت: آب های سطحی  منبع اصلی تأمین‌کننده آب شرب مردم خوزستان هستند اما ما شاهد کاهش کیفیت این آب ها به دلیل ورود زهاب‌های کارخانه‌های نیشكر و افزایش كشاورزی، هستیم.

حقیقی پور افزود: تصفیه‌خانه‌های شركت آب و برق نیز بیش از ۵۰ سال از عمرشان می‌گذرد و البته این تصفیه‌خانه‌ها توانایی از بین بردن املاح شیمیایی موجود در آب را ندارند. این در حالی است که یكی از دلایل اصلی استفاده از آب‌های باكیفیت پشت سدهای استان این مسئله است.

وی تصریح کرد: تاكنون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات داخلی سازمان آب و برق خوزستان به طرح غدیر که بزرگ‌ترین طرح آب‌رسانی است  و در جهان بی نظیر می باشد،  تعلق گرفته است . این طرح ۲۵ شهر را تحت پوشش شبكه خود قرار می‌دهد.

حقیقی پور اظهار داشت: در این زمان نیاز مردم شادگان به خطوط لوله بزرگ‌تر است تا بتوان با استفاده از آنها، آب شری باکیفیت‌تری در اختیار آنها قرار دهیم و البته از زمان اجرای فاز اول آب‌رسانی به شادگان، روزانه ٥٠ هزار مترمکعب آب باكیفیت رودخانه كرخه به این شهرستان می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.