ترویج و نهادینه‌سازی زندگی اسلامی ایرانی

مشاور امور بانوان استانداری تهران گفت: در 9 ماه سال جاری شاهد کاهش 1.6 درصد طلاق و افزایش 7 درصدی زاد و ولد در پایتخت بوده‌ایم.

ترویج و نهادینه‌سازی زندگی اسلامی ایرانی
زهرا ساعی مشاور امور بانوان و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آغاز طرح فرهنگسازی و آموزش‌ علمی و تخصصی در موضوع فرزندآوری در شهر تهران، اظهار داشت: این طرح پس از ارائه گزارش و موفقیت طرح در سطوح استان به صورت پایلوت در استان تهران عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به طرح فرزندپروری برای تقویت بنیان خانواده، تأکیدکرد: این طرح با همکاری آموزش و پرورش و امور بانوان استانداری تهران در پنج منطقه پایتخت و در مدارس مقطع پیش دبستانی و دبستان اجرایی می‌شود.

مشاور امور بانوان استانداری تهران، عنوان کرد: در این طرح الگوی مناسب فرزند‌آوری، تحکیم نظام خانواده، مسائل بهداشتی زنان، در قالب کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقا پویایی، بالندگی و جوان‌سازی جمعیت و افزایش نرخ باروری دانست و ادامه داد: حمایت استاندار تهران برای کاهش مشکلات و جمع‌آوری زنان معتاد نقطه عطفی محسوب می‌شود.

طرح فرزندپروری و فرزندآوری برای تقویت بنیان خانواده و با حضور کارگروه‌های بانوان مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به کاهش نرخ جمعیت در کل کشور عواملی مانند تأخیر در ازدواج، فرزندآوری، مشکلات بر سر راه ازدواج جوانان را مشکل اساسی نامید.

مشاور امور بانوان استانداری تهران، حوزه بهداشت و درمان، آموزش و کسب مهارت را مثبت ارزیابی کرد و فاز اول طرح را مبنی بر برنامه‌ریزی برای آموزش با اعلام آمادگی مدارس و پنج منطقه به عنوان اجرای این طرح اعلام کرد.

ساعی با تأکید بر آموزش‌های کسب مهارت لازم در حوزه زنان، گفت: بسته‌های آموزشی در جهت افزایش نرخ باروری،طرح کیفی و کمی در جهت فرزندپروری نیز در حال تدوین است.

مشاور امور بانوان استانداری تهران با اشاره به اینکه نیازمند کارگروه‌های بانوان به عنوان انسجام و همنوایی بین دیگر دستگاه ها در بخش اجرایی و عملیاتی هستیم، تأکید کرد: بحث آسیب‌های زنان کشور مانند اعتیاد و چالش‌های اخلاقی، توانمندی آن‌ها را در دستور کار داریم.

وی با شاره به اینکه 35 عضو از دستگاه‌های ذیربط مدیران، مشاوران، اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها در این نشست حضور داشتند، افزود: توانمندسازی و بحث جمع‌آوری زنان معتاد تاکنون به خوبی در مرکز شفق انجام شده و با همکاری خوب شهرداری اکنون شاهد پارک شدن خیابان هرندی هستیم.

مشاور امور بانوان استانداری تهران در پایان همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در بخش بانوان را نیازی اساسی دانست و گفت: تمام دستگاه به عنوان ناظر باید در روند و چالش‌های اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی همکاری لازم را با استانداری انجام دهند تا بتوانیم این طرح را که مدت زمان آن یک سال برآورد شده و جزئیات دستورالعمل آن به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه استان تهران ارائه و اعتبارات لازم  کسب شده است، اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار