رونق بخش کشاورزی با حذف عوارض از متولیان

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: علی رغم همه مشکلات که در بخش کشاورزی وجود دارد انتظار داریم که این بخش به سبب مشکلات عدیده معاف از پرداخت مالیات شوند.

علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درخصوص مشکلات بخش کشاورزی اظهار داشت: درواقع به تناسب اهمیت و ظرفیت بخش کشاورزی درتولید ناخالص ملی، کافی نبودن منابع و اعتبارات مالی از مهم‌ترین مشکلات این بخش است البته لازم به ذکر است که بخش کشاورزی بسیار ریسک پذیر است به طوری که قیمت‌ها به شدت تحت تأثیر نوسانات بازار و مسائلی از این قبیل بوده‌اند.

وی با تاکید بر توجه به بخش کشاورزی گفت: به بخش کشاورزی باید بیش از حال حاضر توجه شود و به همین خاطر لازم است بخشی از هزینه‌های تولید توسط خود متقاضی با افزایش بهره‌وری صورت گیرد و بنده معتقدم بخشی دیگر از هزینه‌ها باکمک دولت در خصوص تکمیل زیر ساخت‌ها انجام شود.

منصوری در خصوص سیستم‌های نوین آبیاری بیان کرد: درسطح کشور با بحران منابع آب مواجه هستیم و حال لازم است که به سرعت سیستم‌های نوین آبیاری اجرا شود و گفتنی است که در این خصوص، قانونی مبنی بر اینکه دولت 85 درصد منابع آن را تأمین می کند وجود دارد.

رئیس  جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه یادآور شد: در حال حاضر در بسیاری از بخش‌های دولتی و خصوصی علی رغم همه مشکلاتی که وجود دارد عوارض سنگینی از متولیان این بخش گرفته می‌شود و حال انتظار داریم که این بخش به سبب مشکلات عدیده معاف از پرداخت عوارض شود.

وی در خصوص تأثیر کشت‌های گلخانه بر بحران کمبود آب گفت: گلخانه  فضایی است که دما، گرما و رطوبت در آن قابل کنترل است و از طرفی در برخی فصول سال که امکان تولید محصول وجود ندارد در فضای گلخانه تولید این محصولات شدنی است.

منصوری تصریح کرد: میزان تولید در هر هکتار فضای گلخانه برابر با 12 هکتار در کشت‌های آزاد است و گفتنی است که کشت‌های گلخانه علاوه بر حداکثر بهره‌وری میزان تولید و صرفه جویی در مصرف آب و خاک می‌تواند شرایط ایجاد اشتغال و رونق و توسعه اقتصادی را فراهم کند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار