ایندیپندنت خبر داد:

کانادا به ارسال تسلیحات به عربستان ادامه می‌دهد

کانادا علی‌رغم محکوم کردن اعدام‌های اخیر رژیم سعودی، تمایلی به فسخ قرارداد ارسال تسلیحات به عربستان ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، دولت کانادا علی‌رغم انتقاد از اقدام عربستان سعودی برای اعدام 47 نفر در این کشور، تمایلی به فسخ قرارداد 15 میلیارد دلاری فروش اسلحه به این رژیم  ندارد. بنابر گزارش "گلُبال ریسرچ" قرارداد مذکور بزرگترین قرارداد صادرات اسلحه در تاریخ کانادا است.

دولت کانادا پس از اعدام شیخ نمر باقر النمر -روحانی برجسته شیعه- و 46 زندانی دیگر، رژیم آل سعود را محکوم کرد. وزیر خارجه کانادا در بیانیه‌ای از این رژیم متخاصم خواست به حقوق بشر احترام بگذارد و اجرای عدالت در روند قضایی را تضمین کند. وی همچنین اعلام کرد این اقدام عربستان تنش‌های فرقه‌ای در خاورمیانه را تشدید می‌کند.

این در حالیست که مدیر ارتباطات وزیر امور خارجه کانادا در مصاحبه با "گلُب اند میل" از پابرجا بودن قرارداد فروش اسلحه به عربستان خبر داد. وی گفت:" یک شرکت خصوصی براساس قرارداد امضا شده با رژیم سعودی، در حال ارسال کالاها به عربستان است. دولت کانادا تمایلی به فسخ این قرارداد ندارد." 

اُتاوا - پایتخت کانادا- موظف است ارسال اسلحه به کشورهایی که متهم به نقض حقوق بشر هستند را بررسی کند و از به خطر نیفتادن حقوق مردم آن منطقه مطمئن شود. این درحالیست که سازمان عفو بین الملل اعلام کرد رژیم آل سعود در نقض حقوق بشر سابقه وحشتناکی دارد و این اقدام کانادا به نوعی قوانین صادرات اسلحه این سازمان را نقض می‌کند.



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار