سیستان وبلوچستان؛

راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه‎ علوم پزشکی زاهدان و دانشگاه ایران

بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه‎ علوم پزشکی زاهدان و دانشگاه ایران به زودی این دو دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی مشترک راه‌اندازی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زاهدان،محمود میری افزود : استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن امکانات و قابلیت‌های بالقوه و بالفعل فراوان، زمینه مناسبی برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و تلاش در راستای تولید علم دارد.

وی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان دو دانشگاه و یک دانشکده علوم پزشکی وجود دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از جمله دانشگاه‌های تیپ یک کشور است.

وی بیان کرد : بهره‌مندی از یک پژوهشکده و 10 مرکز تحقیقاتی فعال از جمله قابلیت‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که تاکنون فعالیت‌های موثری در این مراکز انجام شده است.

وی تصریح کرد : بهره‌مندی از اعضای هیئت علمی مجرب، دانشجویان پرتلاش و نیز وجود رشته‌های دستیاری در بیشتر رشته‌های تخصصی موجود در دانشگاه از دیگر قابلیت‌های موجود است.

این تفاهم‌نامه با محوریت برگزاری نشست‌ها، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و همچنین ایجاد و انتقال فناوری به صورت مشترک در سطوح ملی و بین‌المللی، همکاری در اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، حمایت از تجاری‌سازی و فناوری‌های نو، همکاری در تعریف و حمایت از اجرای پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکترای تخصصی در راستای نیازهای تحقیقاتی و تولید دانش فنی، مشارکت در چاپ و انتشار مجلات علمی - پژوهشی ملی و بین‌المللی منعقد شده است.

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: مرکز ، تحقیقات ، پزشکی ، زاهدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.