قزوین؛

مایه‌کوبی بیش از 117 هزار رأس گاو و گوساله در قزوین

مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: در فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در سال جاری، 117 هزار و 265 رأس گاو و گوساله در استان مایه‌کوبی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛سیدبهمن نقیبی اظهار کرد: واکسیناسیون به موقع و رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای نقش به‌سزایی در پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی دارد.

وی افزود: با توجه به شیوع سویه جدید بیماری تب برفکی در کشور، ضرورت پوشش مناسب واکسیناسیون جمعیت دام سنگین در استان قزوین علیه بیماری تب برفکی از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: به همین منظور و با همکاری بخش خصوصی در فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در سال جاری تعداد 117 هزار و 265 رأس گاو و گوساله در این استان مایه‌کوبی شد و بیش از 80 درصد جمعیت دامی استان قزوین زیر پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفت.

نقیبی از همکاری خوب دامداران در این مرحله از مایه کوبی تقدیر کرد و ادامه داد: از آنجایی که نقل و انتقال غیرمجاز دام یکی از دلایل اصلی رخداد بیماری در واحدهای دامی به ویژه پرواربندی‌‌ها است از دامداران درخواست می‌شود به منظور حفظ سرمایه دامی خود و سایرین، اصول قرنطنیه و امنیت زیستی را رعایت کنند.

این مسئول عنوان کرد: همچنین دامداران در صورت مشاهده علایم بیماری همچون تاول‌های دهانی و زخم‌های پا  مراتب را سریعاً به اداره دامپزشکی شهرستان منعکس و یا از طریق شماره 4 رقمی 1512 و نیز سامانه پیامکی 50001512 به اداره کل دامپزشکی استان قزوین اطلاع‌رسانی کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت



برچسب ها: مایه کوبی ، راس ، گاو ، گوساله ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.