یاسوج ؛

سه تن هیزم قاچاق در بهمئی کشف و ضبط شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک عملیات مشترک بین پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی و گشت نیروی انتظامی سه تن هیزم قاچاق در شهرستان بهمئی کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سرهنگ محمدرحیم برزمند افزود: این میزان هیزم قاچاق از دو دستگاه خودروی وانت سایپا و یک دستگاه پژو کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: این افراد متخلف به صورت شبانه به جان جنگل های بلوط افتاده و نسبت به قطع درختان اقدام می کردند.

برزمند اظهار کرد: این محموله از شهرستان بهمئی به سمت شهر های استان خوزستان در حال انتقال بود که با هشیاری ماموران یگان حفاظت به مقصد نرسید.

وی عنوان کرد:پیشتر نیز در بخش مارگون و لوداب دو دستگاه خودروی وانت سایپا حامل بذر بلوط از سوی ماموران حفاظتی بخش مارگون شهرستان بویراحمد کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد میزان بذر کشف شده را دو هزارو 300 کیلوگرم و مبلغ جریمه متخلفان را سه میلیون و 540 هزار ریال اعلام کردند.

وی گفت: برابر تبصره هشت ماده دو قانون حفاظت از جنگل ها، مراتع و آبخیزداری هرگونه حمل، جابجایی و فروش بذر بلوط به عنوان تجارت ممنوع بوده و در صورت مشاهده با فرد یا افراد متخلف برخورد قانونی به عمل می آید.

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک میلیون 426 هزارو 300 هکتار منابع ملی بوده که از این سطح 873 هزارو 600 هکتار معادل(53% مساحت کل استان) را جنگل و 552 هزارو 700 هکتار معادل(34%مساحت کل استان) را مرتع تشکیل می دهد.

انتهای پیام /س
برچسب ها: هیزم ، قاچاق ، کشف و ضبط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.