کرمانشاه؛

کرمانشاه پايلوت طرح پهنه‌بندی روستاها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: اجرای دقیق طرح پهنه بندی روستاها و ساماندهی مراكز جهادكشاورزی در شهرستان كرمانشاه ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نوربخش حاتمي تصریح کرد: طرح پهنه‌بندی روستاها و ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی برای اولین بار در کشور به منظور جمع آوری اطلاعات به روز بهره برداران عرصه باغداری، دامداری، زراعی انجام شده و در راستاي اهداف سازماني در این استان و شهرستان کرمانشاه به عنوان پايلوت اجرا می شود.

وی افزود: هدف از اجرای طرح، ایجاد تعامل بین کشاورزان، کارشناسان و ارتباط هر کشاورز با کارشناس مروج متخصص، همچنین ایجاد حس پاسخگویی در قبال وظایف سازمانی در محدوده قابل ارزیابی، توزیع عادلانه خدمات ترویجی در حوزه مراکز جهاد کشاورزی، ایجاد بانک اطلاعاتی به روز کشاورزی از عرصه های تولیدی، برنامه ریزی ارایه خدمات ترویجی و مستند کردن اقدامات انجام شده است.

به گفته این مسئول، جمع آوری و انتقال مسایل و مشکلات روستاهای پهنه عمل هر مروج، تقویت ارتباط سیستمی مرکز جهاد کشاورزی با مددکاران ترویجی، تسهیل گران و کشاورزان پیشرو از دیگر اهداف طرح شبکه پهنه بندی روستاهاست.

وی افزود: در این طرح شبکه ترویجی برای انتقال یافته‌های جدید تحقیقاتی و علمی به مزارع گسترش و ضریب نفوذ دانش به بخش کشاورزی افزایش یافته و کارشناسان مروج کشاورزی از وظایف سازمانی مطلع شده و علاوه بر رشته تخصصی تحصیلی، آموزش های لازم را فرا می گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: تعداد 172 نفر نیروی انسانی متخصص کشاورزی در سطح  مراکز تابعه اين مديريت مشغول فعالیت هستند که باید از توانمندیهای این کارشناسان بیشتر از گذشته در جهت افزایش راندمان بخش کشاورزی استفاده کرده و بسترهای لازم برای عملی نمودن کشاورزی مدرن با اجرای پهنه بندی دراين شهرستان را فراهم نمود.

انتهای پیام/س
 
برچسب ها: کرمانشاه ، روستا ، پایلوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.