انتقاد برادر شیخ نمر از باراک اوباما

برادر روحانیِ مبارزِ شیعه، رئیس‌جمهور آمریکا را به دلیل تلاش نکردن برای جلوگیری از اعدام شیخ نمر سرزنش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «محمد النمر،» از باراک اوباما به دلیل استفاده نکردن از نفوذ خود بر رژیم آل سعود برای جلوگیری از اعدام شیخ نمر، انتقاد کرد. وی در این خصوص گفت: من متاسفم از اینکه دولت اوباما در این مسئله، حتی انجام تلاشی را هم پیشنهاد نکرد. این درحالی بود که همه آنها از خطرات این اقدام و پیامدهای آن آگاه بودند.

وی در ادامه افزود: ما مشخصاً از آمریکا خواستیم از روابط دوستانه خود با آل سعود استفاده کرده و در این مسئله دخالت کند؛ اما این کشور هیچ اقدامی انجام نداد.

برادر روحانی برجسته شیعه خود شخصاً در کنسولگری آمریکا در ظهران، از مقامات این کشور تقاضا کرده بود از باراک اوباما بخواهند با جدیت در خصوص جلوگیری از اجرای حکم اعدام شیخ نمر با مقامات رژیم آل سعود صحبت کند. این درحالی است که به گفته خود محمد النمر، آمریکایی‌ها چنین کاری انجام ندادند.

این موضوع که دولت باراک اوباما تا چه میزان از نفوذ خود بر رژیم آل سعود در مسئله شیخ نمر استفاده کرده است، پس از به شهادت رسیدن این روحانی مبارز، توجه بسیاری به خود جلب کرده است. این مسئله هچنین به مبارزات انتخاباتی آمریکا نیز راه یافته است. هیلاری کلینتون که پیش از این وزیر امور خارجه آمریکا بود و جزء لابی‌های رژیم آل سعود محسوب می‌شود، اعدام شیخ نمر را به طور ضمنی محکوم کرد.


انتهای پیام/ 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار