زاهدان ؛

هشدار معاون غذا و دارو در مصرف برخی روغن های خوراکی

معاون غدا و دارو علوم پزشکی زاهدان برخی از روغن های مصرفی را غیر مجاز و غیر قابل مصرف انسانی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معاون غدا و دارو علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد : روغن تفاله زیتون (پومیس) با نام های تجاری URZANTE، PANTALEO ، STILLA ، VALLEO ، Aa YAN ، S FARM . KESKIN غیر مجاز و غیر قابل مصرف انسانی است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام هشدار فوق گفت: تمامی فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تولید داخل و دارای بسته بندی باید دارای لوگو، شماره پروانه ساخت، برچسب کنترل اصالت و سلامت معتبر از سازمان غذا و دارو باشند.

دکتر علیرضا مبارکی افزود : برای تضمین سلامت و ایمنی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی از زمان تولید تا مصرف باید علاوه بر انجام اقدامات کنترلی در سطح تولید، کنترل و پایش در سطح عرضه نیز اعمال شود.

وی تاکید کرد: استفاده از رنگ ها، افزودنی ها و مواد ناشناخته نگهدارنده تهدید جدی برای سلامت است و وزارت بهداشت برای جلوگیری از تولید و ورود موادغذایی تقلبی ده ها میلیارد تومان اعتبار را برای ایجاد آزمایشگاه های مجهز صرف کرده است.

وی از شهروندان خواست : از خرید فرآورده های غذایی، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی دارای بسته بندی و تولید داخل که فاقد پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو و فاقد تاریخ تولید یا انقضاء معتبر هستند جداً خودداری نمایند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.