سناتورهای آمریکایی: دولت باید مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کند

چند سناتور جمهوریخواه آمریکایی از رئیس جمهور این کشور خواستند ایران را به علت آزمایش موشک‌های بالستیک تحت فشار قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه هیل در مطلبی نوشت، سناتورهای جمهوریخواه از اوباما خواستند ایران را مجازات کند. 

بر اساس این گزارش، گروهی از جمهوریخواهان سنای آمریکا از باراک اوباما، رئیس جمهور، به علت ناکامی در برخورد کردن با آزمایش‌های موشکی ایران، انتقاد می‌کنند. 

سناتورهای کلی آیوت (نیوهمپشایر)، ریچارد بِر (کارولینای شمالی)، لیندزی گراهام (کارولینای جنوبی)، و مارک کرک (ایلینوی) روز دوشنبه مدعی شدند: «ادامه ناکامی دولت در تعیین پیامدهایی برای تهران به علت آزمایش‌های موشک بالستیک... موجب شکل گرفتن این برداشت خطرناک نزد رژیم ایران خواهد شد که می‌تواند در مصونیت، تعهدات خود را نادیده بگیرد و دولت اوباما هم به آن واکنش نشان نخواهد داد.» 

اوباما برای اینکه واکنشی قاطع به دو آزمایش موشک بالستیک ایران داشته باشد، تحت فشار هر دو حزب قرار دارد. 

سناتورهای جمهوریخواه گفتند دولت باید «یک مجموعه تحریم‌های جدی» را تعریف کند و از برداشتن تحریم‌ها علیه ایران در یک توافق هسته‌ای جداگانه، تا زمانی که ایران هر گونه ابعاد نظامی این برنامه را پایان نداده است، اجتناب کند. 

گرچه دولت و دموکرات‌های برجسته سنا گفته‌اند آزمایش‌های موشکی نقض توافق هسته‌ای نیست، جمهوریخواهان بر این باورند این دو امر به شکل جدانشدنی به هم ربط دارند؛ زیرا این موشک‌ها می‌توانند با خود کلاهک هسته‌ای حمل کنند. 

آیوت ماه گذشته لایحه‌ای را ارائه کرد که راه دولت اوباما برای برداشتن تحریم‌های ایران را می‌بندد و می‌تواند این توافق هسته‌ای را تهدید کند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار