اعطای سه رساله پسا دکتری به صاحبان کرسی پژوهشی

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از اعطای دو تا سه رساله پسا دکتری به صاحبان کرسی پژوهشی خبر داد.

نصرت‌اله ضرغام، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران علاوه بر اینکه در اختیار صاحبان کرسی منابع مصوب و اختصاصی قرار می‌دهد بلکه هر ساله دو تا سه رساله‌ی پسا دکتری در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

وی در ادامه افزود: در قدم بعدی هم دو استادیار جوان می‌توانند با صاحب کرسی همکاری لازم را داشته باشند، پروژه ارائه دهند علاوه بر آن تمام هزینه‌های پروژه را صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تأمین می‌کند.

ضرغام تصریح کرد: با این کار یک تیم پژوهشی قوی ایجاد می‌کنیم هم ظرفیت انجام کارهای بزرگ میسر می‌شود و هم فرهنگ کار گروهی را تقویت می‌کنیم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران با اشاره به کرسی پژوهشی شهید آوینی و علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: کرسی پژوهشی شهید آوینی و علامه طباطبایی به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران واگذار خواهد شد و از سال آینده پیگیری این موضوع توسط کارگروه پژوهشی صندوق انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: کرسی‌های پژوهشی به فرد یا تیم و دستگاه ارائه می‌شود بنابر این علاوه بر پژوهشگران داخلی، ایرانیان خارج از کشور نیز می‌توانند تا حدودی صاحب کرسی پژوهشی باشند که در این راستا پژوهشگران باید برنامه راهبردی خود را برای دریافت کرسی پژوهشی به صندوق ارائه کنند.

ضرغام بیان کرد: در واقع این کرسی برگرفته از کرسی پژوهشی کشور کانادا بوده و با وجود فراز و نشیب‌های بسیار موجب توقف اعطای این کرسی‌ها شده است این موضوع امسال با ریاست وزیر علوم مجدداً در دستور کار قرار گرفته است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار