اهواز؛

کشاورزان خوزستانی نگران سرنوشت محصول ذرت

رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول؛ سطح زیر کشت و همچنین نرخ خرید مصوب محصول ذرت در سال جاری کاهش داشته است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از اهواز، ناصر نظر زاده گفت:در صورتیکه مشکلات مذکور ذرت تداوم یابد، سرنوشت این محصول  به سرنوشت چغندر که به دلیل مشکلات از لیست محصولات زراعی استان محو شده، دچار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات برداشت ذرت رو به اتمام می باشد، افزود: سال گذشته حدود 160 هزار هکتار ذرت در استان کشت شده است که در سال جاری سطح زیر کشت به علت عدم استقبال کشاورزان به حدود 90 هزار هکتار کاهش یافت و به عبارتی با کاهش 30 تا 40 درصدی کشت این محصول در سال جاری مواجه شدیم.

نظر زاده بیان کرد: قبل از کشت، نرخ خرید مصوب سازمان جهاد کشاورزی برای ذرت با رطوبت حداکثر 35 درصد، 960 تومان به ازای هر کیلوگرم ذرت خشک بود، اما شرکت پشتیبانی امور دام در زمان کشت، نرخ این محصول با همین رطوبت را به 800 تومان به ازای هر کیلوگرم کاهش داده است و این خلاف دستور سازمان جهاد کشاورزی است.

رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول با بیان اینکه امسال سازمان بورس وارد بخش خرید ذرت شده و ذرت‌کاران محصول خود را از طریق بورس به فروش می رسانند، اظهار داشت: اکنون محصول تعداد زیادی از ذرت‌کاران با نرخ 800 تومان برای رطوبت بالای 30 درصد خریداری شده است که با ادامه این روند، کشاورزان هر ساله رغبت کم تری به کشت این محصول نشان خواهند داد و حتی امکان محو شدن این محصول در بخش کشاورزی استان نیز وجود دارد و خواسته اصلی کشاورزان عمل به مصوبه سازمان جهاد کشاورزی می باشد.
 
وی از عدم پرداخت بخشی از مطالبات چغندرکاران استان از سوی کارخانه‌های اصفهان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته تنها حدود 55 تا 60 درصد از طلب کشاورزان پرداخت شد و کشاورزان خواهان دریافت مابقی آن هستند.

انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.