زاهدی در پیامی خطاب به مدیرکل یونسکو:

وظیفه نهادهای بین المللی است که به شهادت رساندن شیخ نمر را محکوم کنند

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: مسئولیت تاریخی سازمان‌ها و نهادهای بین المللی است که اعدام آیت الله نمر باقر النمر را محکوم کنند.

وظیفه نهادهای بین المللی است که به شهادت رساندن شیخ نمر را محکوم کنندبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی زاهدی با صدور پیامی سال نو میلادی را به ایرینا بوکوا مدیرکل یونسکو تبریک گفت.
 
متن کامل پیام تبریک رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به شرح زیر است.
 
سرکار خانم ایرینا بوکوا   
 
مدیرکل محترم یونسکو
 
با سلام و احترام
 
سال نوی میلادی را به سرکار عالی و همکاران تبریک می‌گویم و امیدوارم سال 2016 برای آن سازمان سالی سرشار از موفقیت در تحقق اهداف مهم در عرصه‌های آموزشی، فرهنگی و علمی باشد و ملت‌ها از خدمات یونسکو بهره‌مند گردند.
خانم بوکوا
 
به قطع شنیدید که آغاز سال جدید مسیحی با قتل یک انسان آزاده و آزادی‌خواه توسط یک نظام دیکتاتوری شروع شد. رژیمی که از یک سو از تروریست‌های افراطی و تکفیری حمایت می‌کند که یکی از جنایاتش انفجارها و کشتارهای 13 نوامبر پاریس بود و روزانه ده‌ها تن بمب بر سر مردم بی‌گناه یمن می ریزد و از سوی دیگر صدای آزادی‌خواهی مخالفان را در داخل با شمشیر و گلوله خفه می‌کند. کشتن و ترور شخصیت بزرگ و دانشمندی چون آیت الله نمر باقر النمر که پرچم آزادی ‌خواهی و عدالت طلبی و حقوق بشر و مقابله با جریان‌های افراطی و خشونت طلب تکفیری را در دست داشت و به دفاع از هم وطنان خود در مقابل جنایات رژیم آل سعود پرداخت، جنایتی نابخشودنی است و این مسئولیت تاریخی سازمان‌ها و نهادهای بین المللی از جمله یونسکو است که ضمن محکوم کردن این جنایت ضد بشریت و آرمان‌های بشری در جهت پیشگیری اقدام کنند. آیت الله نمر باقر النمر به عنوان یک معلم بزرگ و دانشمند متعهد به خدمت به انسانیت باید مورد تقدیر و نکوداشت جهانیان قرار گیرد و راه او ادامه یابد. تاریخ نشان داده است که خون مظلوم گریبانگیر ظالم می‌شود و با این اقدام وحشیانه، رژیم استبدادی آل سعود آیت الله نمر را "اعدام" نکرد بلکه "اعلام" کرد به جهانیان.
 
امیدوارم سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و سرکار عالی به مسئولیت تاریخی خود عمل کرده و نام نیک اقدامات شما در تاریخ این سازمان به یادگار بماند.
 
محمد مهدی زاهدی- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار