نجات 55زن باردار طی بارشهای اخیر در آذربایجان غربی

طی بارشهای اخیر 55زن باردارنجات پیدا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اهمیت ویژه نجات جان مادران باردار و اهتمام ویژه معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه به این امر گفت : در پی بارش های اخیر برف که مشکلاتی را بخصوص در مناطق صعب العبور ایجاد کرده است با تلاش همکاران و نیز همکاری و مشارکت سایر سازمان ها ازجمله راه و شهرسازی ، نیروهای نظامی و انتظامی ، هلال احمر ، ستاد بحران استانداری ، فرمانداران ، تعداد 55 زن باردار نجات یافته و حتی در یک مورد با هلی کوپتر سپاه این اقدام ارزشمند به انجام رسید.

وی افزود : از این تعداد سه مورد درآمبولانس زایمان کرده و 26 مورد به جهت زایمان واژینال ، انجام سزارین ، کنترل پره اکلامپسی و ختم بارداری به بیمارستان منتقل شده اند .

دکترآقازاده بابیان اینکه مادران باردار تحت پوشش مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت بوده و زمان زایمان آن ها مشخص هست  گفت :  در حال انجام تمهیدات لازم برای اسکان مادران باردار پر خطر در مناطق دارای دسترسی به مراکز درمانی در سطح استان هستیم که بی شک نقش فرمانداران در این خصوص بسیار مهم است  . 

وی در ادامه اضافه کرد : به مادران باردار و خانواده هایی که در روستاها و مناطق صعب العبور هستند ، تاکید می کنیم که به نکات و توصیه های ارائه شده توسط همکاران و تیمهای بهداشتی درمانی اعزامی ، برای پیشگیری از خطرات احتمالی توجه جدی نمایند .

گفتنی است بدنبال بارش های اخیر در استان و مشکلات تردد در بسیاری از روستاهای صعب العبور ، با تلاش همکاران و نیز سایر سازمانها تعداد 55 مادر باردار در طی سه روز از 9 الی 11 دی ماه 1394 نجات یافته اند .


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.