ساموئل در گفتگو با یک روزنامه انگلیسی؛

هواداران ایران در جهان نظیر ندارند/باشگاه های ایرانی خوب خرج می کنند

بازیکن سابق باشگاه استقلال ضمن بی نظیر خواندن هواداران ایرانی گفت:باشگاه های ایرانی پول خوبی می پردازند ولی حاشیه هم زیاد دارند.

 هواداران ایران در جهان نظیر ندارند/باشگاه های ایرانی خوب خرج می کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،جی‌لوید ساموئل در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی "THE SUN"از دوران حضورش در فوتبال باشگاهی ایران مسائلی را مطرح کرد. 

جی‌لوید ساموئل اظهار داشت: باشگاه های ایرانی  آمادگی خرج کردن هفته ای 20 هزار پوند را دارند. برای من از جنبه مالی حضورم در آنجا در کل شرایطی بهتر فراهم کرد. 
 
ساموئل درخصوص سنت های ایرانی نیز افزود:‌ بازیکنان از روی خون گوسفند قربانی‌شده می گذشتند و پای‌شان را در آن می‌گذاشتند. طوری رفتار می‌کردند که تا به آن موقع ندیده بودم. انجام این کار به آنچه در زمین فوتبال رخ می‌داد، ربط داشت. بنظرشان چنین کاری برای‌شان شانس می آورد تا با تغییر روحیه بتوانند برنده بازی شوند. برای اولین بار که با چنین چیزی مواجه شدم، هیچکس در موردش به من چیزی نگفته بود  که با دیدن آن شوکه شدم.
 
وی ادامه داد: ایرانی‌ها به این کار باور دارند و من باوری نسبت به آن ندارم. فقط برای آن کسی که این موضوع را برایم شرح داد  آرزوی سلامتی کردم. دفعه بعد که دیدم گوسفند برای قربانی کردن آورده‌اند، رویم را برگرداندم.
 
 وی در ادامه در این خصوص تصریح کرد: اولین نکته شگفت برای من، هوا بود. فکر می‌کردم آنجا هوای گرم مثل دبی یا ابوظبی دارد. اما وقتی به آنجا رفتم، حتی برف می‌بارید. مجبور بودم زبان آنجا را یاد بگیرم که راحت نبود اما می‌خواستم با بازیکنان حرف بزنم و در زمین اطلاعاتی را با آنها رد و بدل کنم و به هرحال زندگی کنم. من از جهان عرب می‌آمدم. جایی که یکسری چیزهایش با آنجا فرق داشت. نمی‌توانستم در خیابان با شلوارک حتی در تابستان قدم بزنم. تنها زمانی که می‌شد شلوار کوتاه پوشید،‌موقع بازی‌ها بود.
 
وی ادامه داد: آنها رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های قشنگی دارند.امکان استفاده از الکل در آنجا نیست و اینها مواردی هستند که شما به عنوان خارجی باید در آنجا خود را وفق دهید.
 
پس از بازی در بالاترین سطح، من می‌رفتم و مجبور بودم لباس‌هایم را خودم بشویم. زمین‌ها صاف و یکدست نبودند. چند بازی در جاهای سختی بازی کردم که بعد به خودم می‌گفتم واقعا کجا دارم کار می‌کنم. در حالیکه خود بازیکنان آنجا به آن شرایط عادت داشتند. البته هواداران فوق‌العاده هستند که تا به حال نظیرشان را ندیده بودم.واقعا صحنه‌‌های پرشور غیرقابل وصفی بود. مثلا فکر نکنم بازیکنان زیادی توانسته باشند مقابل 100 هزار تماشاگر بازی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار