اعزام‌ نوروزی زائران به سوریه

رئیس سازمان حج وزیارت با تشریح آخرین اقدامات در مورد مفقودان منا و همچنین ثبت‌نام‌کنندگان تمتع گفت: از میان شش میلیون و۵۰۰ هزار ثبت‌نام شده عمره از سال گذشته تاکنون ۱۸ هزار نفر انصراف دادند.

 به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی گفت: در اربعین امسال حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به عتبات اعزام شده‌اند که نظرسنجی‌های به عمل آمده نشان از رضایت این افراد دارد و فقط به دلیل ازدحام زائران در مرز مهران، مشکلاتی در این مرز طی دو روز ایجاد شد؛ به طوری که برخی از زائران بدون ویزا از مرز عبور کرده‌اند.
 
وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مذاکره با مقامات عراقی، قرار است از سال آینده صدور ویزا حداقل دو ماه زودتر آغاز شود تا با مشکلی مانند امسال مواجه نشویم.
 
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از اعزام زائران در اربعین سال آینده به صورت کاروانی خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور، از سال آینده اعزام زائران اربعین به صورت کاروانی انجام می‌شود تا با اتفاقی که امسال در مرز مهران افتاد، دیگر روبرو نشویم.
 
اوحدی از ثبت‌نام یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه «سما» برای اربعین امسال خبر داد و اظهار داشت: برای تمامی این افراد ویزا صادر شد که البته در نرخ ویزا مشکل داریم و نظرمان این است که باید صدور ویزا با حداقل قیمت انجام شود و مشتاقان زیارت امام حسین (ع) بتوانند در این ایام به عتبات بروند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: کاروان‌های آزاد به هیچ عنوان امنیت زائران را تامین نخواهند کرد چرا که با هر یک از کاروان حج، خودرویی امنیت آنها را تامین می‌کند و همچنین فردی مسلح نیز در اتوبوس حضور خواهد داشت اما این امکان برای کاروان‌های آزاد وجود ندارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم زائران به هیچ عنوان از کاروان‌های غیرمجاز استفاده نکنند.
 
وی در مورد اعزام زائران به سوریه گفت: مدتی قبل هیات سوری وارد کشور شده و بر اساس مذاکرات انجام شده و پیروزی‌های اخیر در سوریه، امیدواریم اعزام زائران به سوریه به زودی آغاز شود و ظرف دو هفته آینده پیوست امنیتی بر اساس تفاهمنامه کارشناسی شده سازمان حج، تنظیم و پس از آن نیز با کمک دستگاه‌های نظارتی، شاهد ازسرگیری اعزام زائران به سوریه خواهیم بود.
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دو هفته آینده هیات مشترکی به سوریه اعزام می‌شود و پس از آن با تامین امنیت زائران، اعزام‌ها مجدداً آغاز می‌شود.
 
اوحدی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با هماهنگی با شورای امنیت ملی بتوانیم اعزام‌های نوروزی به سوریه را در دستور کار قرار دهیم.
 
 
۱۸ هزار نفر از عمره انصراف دادند

 
اوحدی همچنین در مورد بروز بیماری در تمتع گفت: تا این لحظه حتی یک مورد از بیماری کرونا و آبولا در تمتع نداشته‌ایم.
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در صورت شروع عملیات عمره، دو نفر از بستگان جانباختگان فاجعه منا که در عربستان دفن شده‌اند (۴۲ نفر)، با هزینه سازمان حج برای زیارت این افراد اعزام خواهند شد.
 
وی تصریح کرد: از میان شش میلیون و ۵۰۰ هزار ثبت‌نام شده عمره از سال گذشته تاکنون ۱۸ هزار نفر انصراف دادند اما از میان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت‌نام شده تمتع تا این لحظه حتی یک نفر نیز انصراف نداده است چون فریضه حج واجب است و برخی به دنبال این بودند که فلسفه حج را زیر سؤال ببرند.


منبع: مهر
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۳ دی ۱۳۹۴
بروید پولهایتان را بدهیدبه این وهابی ها تابکشندتجاوز کنندو هرچه میکنند مادست بردارنیستیم
آخرین اخبار