کلاف سردرگم چای سنواتی تولید چای را به چالش کشید

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: چای‌های سنواتی همچون کلاف سردرگمی هستند که با وجود آنها به تولید صدماتی وارد شده است.

ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص چای‌های سنواتی اظهار داشت: از سال‌های گذشته چای‌های سنواتی قرار بود که تبدیل به کامپوست و کود شوند اما متأسفانه این امر تا کنون اجرایی نشده به طوری که مقداری از آنها در انبارها باقی مانده است.

وی افزود: در واقع چای‌های سنواتی بایستی بعد از فصل برداشت و بهره برداری چایکاران مزارع از کشور خارج می‌شوند اما متأسفانه تا کنون با گذشت سرماه از فصل برداشت تصمیم قاطعی در این خصوص گرفته شده است.
 
هوسمی در ادامه گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان چای سنواتی در کشور موجود نیست زیرا مقادیری از آن طی این سال‌ها فروخته شده و از مرز خارج شده اما نباید فراموش کرد که چای‌های سنواتی همچون کلاف سردرگمی هستند که با و جود آنها به تولید صدماتی وارد شده است.

رئیس اتحادیه چایکاران تصریح کرد: با توجه به اینکه چای کشور در دنیا بی نظیر است اما به سبب عدم حمایت‌های لازم از چایکاران موجب شده که با کاهش میزان تولید برگ سبز چای روبه رو شویم به طوری که در سال جاری تولید در شرایط ایده آل بر اساس آمارهای موجود حدود 19 هزار تن بوده است.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار