مرندی: تنها موردی که بخاطر آن ایران از سوی آمریکا متهم نشده گرم‌شدن کره زمین است!

سید محمد مرندی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی راشاتودی، به تحلیل علل خصومت آمریکا با ایران پراداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، آمریکا اعلام اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را به تأخیر انداخته است. گفته می‌شود آمریکا در نظر دارد تعدادی از افراد و شرکت‌ها را که به زعم واشینگتن در آزمایش موشکی ایران مشارکت داشته‌اند، تحریم کند. این افراد و شرکت‌ها از کشورهای ایران، هنگ‌کنگ و امارات متحده عربی هستند.

سید محمد مرندی، استاد دانشگاه تهران، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» در این خصوص گفت: در حالیکه هنوز واشینگتن در اعمال تحریم جدید علیه ایران تردید دارد، تهران به فکر آمدن تحریم‌های دیگر وگذر کردن از آنها است. وی در ادامه تأکید کرد: اعمال تحریم، موضوع جدیدی برای ایران نیست؛ به گونه‌ای که حتی در دوران مذاکرات هسته‌ای نیز تهران بر این باور بود که آمریکا تحریم‌های خود را به بهانه‌ای غیر از برنامه هسته‌ای ایران، افزایش خواهد داد.

محمد مرندی در ادامه افزود: این گونه رفتارها، به شدت به برنامه جامع مشترک آسیب خواهد زد و مانع ثمر دادن آن خواهد شد. آمریکا باید در خصوص موضع خصمانه خود در برابر ایران، دلایل دیگری پیدا کند؛ زیرا هرگز شواهدی بر غیرصلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور وجود نداشته‌ است. آمریکا اتهامات بسیاری علیه ایران وارد کرده است که شواهدی برای هیچ کدام وجود ندارد.

مرندی دلیل اصلی اتهام‌زنی آمریکا علیه ایران را پیروزی انقلاب اسلامی این کشور و پایان یافتن وابستگی آن از واشینگتن دانست. وی در ادامه با کنایه گفت: تنها مسئله‌ای که آمریکا، ایران را در آن متهم نکرده است، مسئله گرم شدن زمین است. استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: استقلال سیاسی ایران، عامل اصلی رنجش آمریکا است.


انتهای پیام/
 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار