سیلی اول و محکم ایران به آمریکا

«ماهیت مداخله‌جویانه آمریکا نشان داده است که در چنین مواردی جز با یک سیلی محکم نمی‌توان از منافع ملی کشور دفاع کرد...»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری راشاتودی روسیه (RT) در گزارشی تحت عنوان "ایران در پاسخ تحریم های آمریکا، موشک هایی با برد 5.000 کیلومتر تولید خواهد کرد" به انعکاس نامه سرگشاده محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به رئیس جمهور کشورمان پرداخت.
 
 
در این گزارش آمده است: «پس از به تعویق انداختن اجرای تحریم های جدید ایران بر سر برنامه موشکی بالستیک این کشور توسط کاخ سفید، یکی از مقامات ارشد ایرانی روز جمعه اعلام کرد که در صورت تحمیل این تحریم ها، تهران موشک هایی با برد 5.000 کیلومتر را آزمایش خواهد کرد.
 
 
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت ایران، در نامه ای سرگشاده به حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور، نوشت: "ایران برای اثبات حق غنی سازی خود، هزاران سانتریفیوژ را از دور خارج کرده است. تحریم های جدید مانند سیلی به کشور ماست. ماهیت مداخله‌ جویانه آمریکا نشان داده است که در چنین مواردی جز با یک سیلی محکم نمی‌توان از منافع ملی کشور دفاع کرد."
 
 
رضایی تاکید کرد که "ایالات متحده از رفتار خود پشیمان خواهد شد و در خواهد یافت که چنین اقداماتی هیچ سودی در پی ندارد." رضایی همچنین از حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به خاطر پاسخ سریع به تهدیدهای آمریکا تقدیر و تشکر کرد.»
 

در ادامه این  گزارش آمده است: «این موشک ها قادر خواهند بود کمپ "Thunder Cove" که پایگاه نظامی آمریکا در اقیانوس هند در جزیره دیه گو گارسیا است را هدف قرار دهد. آمریکایی ها این پایگاه نظامی را "کمپ عدالت" نام گذاری کرده اند.
 
 
یکی از مقامات آمریکایی روز چهارشنبه اعلام کرد که تحریم های جدید ارائه شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، می تواند بر تعدادی از افراد و شرکت های بین المللی به خاطر اتهام نقش داشتن در توسعه برنامه موشکی ایران، تاثیرگذار باشد.
 

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز در پاسخ به این اقدام، دستور افزایش قابلیت های موشکی ایران را صادر کرده و عنوان کرد که کشورش حق دارد به گسترش برنامه موشکی خود ادامه دهد و این موشک ها برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده اند. صبح روز پنج شنبه کاخ سفید بدون طرح هیچگونه دلیلی، پیگیری تحریم های اعلام شده را به تعویق انداخت.»


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۳ دی ۱۳۹۴
کارهایی به مراتب بهتر میتوان انجام داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۳ دی ۱۳۹۴
مرگ بر شيطان بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۱۳ دی ۱۳۹۴
چرا به آمریکایی ها تذکر نمیده؟ راستی پولی که از حساب ایران برداشت میکنند چرا هیچ عکس العملی ریس جمهور انجام نداده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۲ دی ۱۳۹۴
اینکه رهبری می گفتند از مذاکره با امریکا خوشبین نیستم همینه. با آمریکا که دشمن ماست حتی معامله هم نمیشه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۲ دی ۱۳۹۴
ما به موشک هایی با برد 12000 کیلومتر نیاز داریم و با توجه به این که تکنولوژی ساخت موشکهای مرحله ای در ایران بومی شده است به آسانی می توانیم به این برد دست پیدا کنیم و دز صورت لزوم کاخ سفید و پنتاگون را هم هدف قرار دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۲ دی ۱۳۹۴
به آمریکا نباید اطمینان کرد.
آخرین اخبار