اصفهان؛

صنعت گردشگری با نشاط اجتماعی رونق می گیرد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، ایجاد نشاط اجتماعی را از اولویت های توسعه و رونق صنعت گردشگری دانست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن یارمحمدیان در جلسه بررسی مشکلات گردشگری مرنجاب در آران وبیدگل، رونق اقتصادی و توزیع عدالت را از دیگر اهداف توسعه گردشگری برشمرد و افزود: با رونق گردشگری درآمدهای حاصل از حضور گردشگران بخصوص در شهرهای کوچک عاید قشرهای مختلف مردم آن منطقه می شود.

وی تصریح کرد: در شرایطی که درآمدهای نفتی کشور به دلیل کاهش قیمت نفت به شدت کاهش پیدا کرده است، توسعه صنعت گردشگری می تواند درآمدهای ارزی کشور را افزایش دهد.

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: رویکرد دولت توسعه صنعت گردشگری بوده و بارها بر این مهم تأکید شده و یکی از راههای نجات اقتصاد کشور هم توجه به این مقوله است.
وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه بر توسعه صنعت گردشگری تاکید شده و رهبرمعظم انقلاب هم بر این مهم تاکید دارند، ادامه داد: در پایان برنامه ششم و در افق 1400 ورود گردشگر خارجی از پنج میلیون نفر در سال به 25 میلیون نفر افزایش یابد و این در حالی است که در برنامه قبلی پیش بینی ها کمتر از این رقم بود.
وی خاطرنشان کرد: با ورود گردشگران خارجی به کشور، ذهنیت ناشی از تبلیغات منفی دشمنان در گردشگران پاک شده و آنها به نجابت و مهمانوازی مردم و امنیت گردشگری ایران اذعان کنند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طبیعت بی نظیر و بکر کویر مرنجاب افزود: این موهبت الهی و طبیعی با برنامه ریزی درست مدیران و هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی به فرصتی برای رونق اقتصادی این خطه شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در جلسه هفته جاری با حضور معاون گردشگری میراث فرهنگی کشور و معاون وزیر راه و استاندار اصفهان تصمیم های خوبی جهت رونق گردشگری منطقه مرنجاب و شهرزیرزمینی نوش آباد گرفته شود.

کویر مرنجاب واقع در شمال آران و بیدگل یکی از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور محسوب می شود که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله و دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود


شهر زیرزمینی اویی نیز یکی از مقصدهای هدف گردشگری در شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان است

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: صنعت ، گردشگر ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.