مشهد؛

نظارت وبازرسی همه دستگاه ها و سازمانهای بر عهده سازمان کل بازرسی است

جانشین رئیس سازمان بازرسی خراسان رضوی گفت: مهمترین وظیف سازمان بازرسی بحث نظارت بر اجرای حصیح قوانین و مقرارت است که باید این وظیفه به طور احسن انجام شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ میرزاده افزود: نظارت بازرسی کل کشور یک نظارت عام است و همه دستگاه ها و سازمانهای که از بودجه دولتی استفاده می کنند مورد نظارت این سازمان قرار می گیرند.

وی تصریح کرد:یکی از وظایف مدیریت بعد ازمعرفت و شناخت دستگا ه ها بحث نظارت و کنترل آنهاست.

جانشین رئیس سازمان بازرسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه قوه مجریه سازمان مدیریت و برنامه و بودجه کشورمسول نظارت و بازرسی رو بر عهده دارد،افزود:براساس کمیسیون اصل 90 قوه مقننه وظیفه تدوین و نظارت بر اجرای قوانین را برعهده دارد.

میرزاده ادامه داد: سازمان بازرسی براساس اصل 174قانون اساسی دو وظیفه برعهده دارد که بررسی حسن جریان و اجرای صحیح قوانین و مقررات در قالب بازرسی های سالانه از جمله وظایف این سازمان است.

وی اشاره کرد:بازرسی موردی برای شکایت و برنامه های فوق العاده اجرا می شود نظارت مالی،مدیرتی و عملیاتی است.

جانشین رئیس سازمان بازرسی خراسان رضوی افزود: تنها دستگاهی که نظارت عام دارد سازمان بازرسی کل کشور است و شمولیت آن بر تمامیت بر دستگاههای فعال کشور هست.

میرزاده تصریح کرد: سازمان بازرسی در حوزه مفاسد اقتصادی گزارش های را تهیه کرده است و گزارش های خاصی هم در ان هست که این گزارش ها به وزارت کشور ارجاع شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.