شیراز؛

برگزاری یادواره خاندان وصال شیرازی

مراسم یادواره خاندان وصال شیرازی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی شیراز برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در مراسم یادواره خاندان وصال  ریس اسناد و کتابخانه ملی با بیان این که خاندان وصال بخشی از هویت و شهرت و فرهنگ شیراز را رقم می زنند گفت : شایسته است بزرگداشت وصال ها هر سال تکرار تا ابعاد شخصیتی این خاندان و تاثیرشان بر فرهنگ و ادب تبیین شود . 

بناکار با بیان این که  وصال با  طبع زیبا پسندی در خط نسخ ، نستعلیق و ثلث آغاز گر یک جریان در هنر خوشنویسی شد گفت :  بسیاری آثار ارزشمند خوشنویسی وصال ها را نزد خود حفظ کرده اند . 

استاد خوشنویسی  انجمن خوشنویسان افزود : بسیاری تمایل دارند برای ماندگاری این آثار آنها  را به موزه با نام وصال ها هدیه بدهند . 

بناکار عنوان کرد شایسته است منزل دکتر عبدالوهاب نورانی وصال که در اختیار علوم پزشکی است به نام موزه خوشنویسی وقف شود . 

وی با توجه به این که بسیاری از نحوه ی نگهداری نسخ خطی بی اطلاع هستند بر لزوم آموزش نگهداری از آثار نفیس تاریخی تاکید کرد .

نایب شیرازی هم گفت :  وجود موزه ای که بتواند آثار  مجموعه داران خصوصی را حفظ کند می تواند مانع از خروج  اشیا ارزشمند تاریخی
از کشور شود آثاری که بخشی از فرهنگ و هویت ما هستند . 

استاد فلسفه و زیبا شناسی دانشگاه شیراز گفت : لازم است از آثار بزرگانی چون خاندان وصال حمایت شود و برای گرمی بزم فرهنگ به نمایش عموم گذاشته شود . 

نمایشگاهی از 55 اثرخوشنویسی خاندان وصال از 10 تا 18 دی ماه در نگارخانه جم بر پا است . 

محمد شفیع شیرازی ملقب به میرزا کوچک متخلص به وصال از شعرا و ادیبان و خوشنویسان صاحب نام  ایرانی در سده سیزدهم هجری قمری بود . 

وصال در مرثیه سرایی صاحب نام است . از سروده های او می توان به مثنوی بزم وصال اشاره کرد .وصال شیرازی مثنوی نا تمام فرهاد و شیرین وحشی بافقی را به پایان رساند . 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.