آزادی 10 گروگان از دست شبه نظامیان افغان

10 نفر از افراد گروگان در دست گروه های مسلح مخالف دولت افغانستان در منطقه زابل آزاد شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در اطلاعیه خود که آزادی این گروگان ها را به شهروندان افغان، بشارت داده، به جزئیات و یا نحوه آزادی این گروگان ها اشاره نکرده است.

پیشتر هفت تن از گروگان های استان غزنی از دست گروه تروریستی داعش آزاد شدند و دولت و طالبان هر کدام آزادی این هفت تن را به خود نسبت دادند، اما یکی از این گروگان های آزاد شده فاش کرد که درگیری طالبان و داعش، شرایط را به گونه ای فراهم کرد که همه نیروهای اطراف و نگهبانان آنان، نتوانستند در محل نگهداری گروگان ها بمانند و آنان نیز بدین گونه آزاد شدند.

در سال 2015 میلادی 110 نفر از شهروندان افغان به گروگان گرفته شدند که گروگان گیران 26تن از آنان را کشتند و اغلب آنان آزاد شدند و معدودی از آنان هنوز در دست گروگان گیران هستند.

دو ماه قبل، سربریدن هفت تن از گروگان ها توسط عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش در منطقه خاک افغان زابل، خشم مردم افغانستان را برانگیخت و ده ها هزار تن از مردم کابل در یک تظاهرات تاریخی، پیکر این هفت تن از گروگان های کشته شده را تا کاخ ریاست جمهوری این کشور تشییع کردند و خواستار اقدام دولت برای تامین امنیت شهروندان افغان شدند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار