انتشار پیش‌نویس سند "تدابیر امنیتی" سازمان ملل در خصوص یمن

شبکه "المیادین"، پیش‌نویس سند "تدابیر امنیتی" سازمان ملل در خصوص بحران یمن را منتشر کرد.

انتشار پیش نویس سند به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه "المیادین"، پیش نویس سند "تدابیر امنیتی" سازمان ملل در خصوص بحران یمن به منظور پیشنهاد به طرف های مختلف را منتشر کرد.

این سند فعالیت های مختلف سازمان های رسمی و نقش های خواسته شده از آنان برای اجرای راه حل های پیشنهادی امنیتی با کمک سازمان ملل را دربرگرفته است.

این سند در خصوص نقش شورای ملی، پیشنهاد می دهد این شورا عملیات ها و اقدامات اجرایی خود و نظارت بر آن را گسترش دهد و برای اجرای آتش بس و عقب نشینی ها، برنامه ریزی فراگیر انجام دهد.

شوراهای امنیتی استان ها نیز براساس این سند، باید با طرف های مورد اعتماد محلی در خصوص اتخاذ تدابیر لازم برای تبادل اطلاعات و اعتماد‌سازی، توافق کنند و علاوه براین، بر روند اجرای آتش بس، به طور عملی نظارت داشته باشند.

بر اساس متن این سند، شورای ملی، عملیات انتقال امنیتی را برنامه ریزی می کند و برای مشارکت یگان های نظامی و شهروندان به عنوان بخشی از نیروهای امنیتی موقت، معیارهای مناسب را تعیین می کند.

پس از آن، این شورا مقدمات لازم برای تحویل مناطق به نیروهای امنیتی موقت و نحوه عملکرد آنها و در ادامه، تحویل این مناطق به دستگاه های امنیتی در بلند مدت را طراحی می کند.

شوراهای استانی بر تمامی این مراحل، اعم از مرحله انتقال امنیتی، عقب نشینی یگان های نظامی و اجرای صحیح آتش بس نظارت خواهند داشت.

نیروهای امنیتی موقت، ماموریت تعیین مکان های نگران کننده از لحاظ حقوق بشر، قضائی و اصلاحات را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار