کرمان؛

ریگان یکی از مناطق بحرانی کشور

رئیس سازمان جنگلها ومراتع وابخیزداری کشور در سفر به شهرستان ریگان گفت : شهرستان ریگان یکی از شهرستانهای بحرانی کشور است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از کرمان ،خداکرم جلالی در حاشیه بازدید از نقاط فرسایشی ونقاط بحرانی ریزگردها دراستان کرمان گفت: در شهرستان ریگان هر روز ان درطول سال بادهای شدید به همراه ریزگردها مشکلاتی را برای اهالی این شهرستان ایحاد می کند .

وی افزود: کشور ایران در روی کمر بند خشک ونیمه خشک قرار دارد که با وجود بارندگی کم در شرق کشور این مناطق دچار توفانهای شدید شن هستند

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: 20درصد سطح کشور بیابان می باشند که تحت فرسایش بادی قرار گرفته اند .

جلالی افزود: بیش از 7/7میلیون هکتار کانونهای بحرانی بیابان زا در کشور وجود دارد که با توجه به خشکسالی های چند ساله اخیر این کانونهای بحرانی در حال افزایش می باشند .

وی بیان داشت شهرستان ریگان یکی از کانونهای بحرانی در کشور می باشد که نیازمند اقدامات در زمینه پیشگیری وکنترل کانونهای بحرانی است .

رئیس سازمان جنگلها ومراتع وابخیزداری کشور بیان داشت: سند مطالعاتی کانونهای بحرانی در کشور انجام شده است که طرح مطالعاتی ریگان نیزبه زودی انجام می شود .

جلالی افزود: با توجه به اینکه اقداماتی در قالب طرح جف در این شهرستان در حال انجام می باشداما وسعت کار زیاد است وعرصه های بیابانی نیز بیشتر می باشند که این اقدام در برنامه ششم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبار این کانونهای بحرانی در کشورنهال کاری خواهد شد واز ادامه پیشرفت انها جلوگیری خواهد شد .

رئیس سازمان جنگلها ومراتع وابخیزداری کشور گفت: شهرستان ریگان یکی از کانوهای درجه یک در کشور می باشد که با تامین اعتبار ملی این امر پیگیری ومشکل برطرف خواهد شد

جلالی با اشاره به اینکه طرح بزرگ بین المللی جف در ریگان در قالب طرحهای اقتصاد مقاومتی می باشد بیان داشت: با اقدامات صورت گرفته در این شهرستان شاید بتوانیم وضعیت معیشت وزندگی مردم را در این مناطق بهیود ببخشیم.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: ریگان ، بحران ، کشور ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.