بندرعباس؛

راه اندازی خط کشتیرانی قشم – خصب عمان تا پایان دی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خط کشتیرانی و سفر دریایی از جزیره قشم به بندر خصب عمان تا پایان دی راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز بندرعباس؛ حمید رضا مومنی در دیدار سفیر عمان افزود: راه اندازی مسیر دریایی قشم به بندر خصب زمینه ساز افزایش مراودات تجاری و گردشگری میان ایران و عمان خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی ها و امکانات گردشگری قشم گفت: تقویت آژانس های مسافرتی و راه اندازی بیمارستان روستای جیجیان قشم سبب تقویت و توسعه مبادلات حوزه گردشگری سلامت در این جزیره می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ایجاد امکان گذر مرزی برای توسعه صنعت گردشگری و افزایش مراوردات فرهنگی میان قشم و بندر خصب عمان ضروری دانست

مومنی با اشاره به اهمیت فعال سازی ایرلاین قشم در کنار خط کشتیرانی با خصب افزود: در صورت تکمیل زیرساخت های دریایی و هوایی، صنعت گردشگری دو کشور به نحو چشمگیری رونق می یابد. 

برگزاری نمایشگاه توانمندی ها، ایجاد بازارچه، تبادل استاد و دانشجو، عقد قراردادهای مشترک در زمینه های میراث فرهنگی، گردشگری و برگزاری تورهای فرهنگی، پزشکی و تفریحی بین قشم و عمان و بالعکس از دیگر موضوعات مطرح شده بین دو طرف بود.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.