جشنواره حقیقت ایرادات جدی داشت

علی عبدی پور بادجان گرفته در اعماق در جشنواره حقیقت حضور داشت، اما از نحوه برگزاری آن راضی نبود.

علی عبدی پورمستند ساز «جان گرفته در اعماق» که فیلمش در نهمین دوره جشنواره حقیقت اکران شد، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در مورد حال و هوای این دوره جشنواره سینما حقیقت از لحاظ کمی و کیفی گفت: درست است که این جشنواره  تنها جشنواره تخصصی در حوزه سینمای مستند در ایران است، اما ایرادات جدی به آن وارد است یک موضوع مهم است که در ایران یک مرکز با نام مرکز سینمای مستند و تجربی وجود دارد که خودش، فیلم نامه فیلم سازان را انتخاب می کند، بودجه در اختیار آن فیلم ساز قرار می دهد، از آن حمایت می کند، جشنواره سینما حقیقت را برگزار می کند و در نهایت به برگزیدگان جایزه نیز می دهد من فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا این طور باشد که یک مرکز بر تمام فضای مستند حاکم باشد البته این مرکز برای جشنواره، داور هم انتخاب می کند.
 
وی ادامه داد: یکی از اشکالات هیئت داوران این دوره این بود که در آنها یک متخصص علوم دریایی یا کسی که در این زمینه فیلمی ساخته باشد وجود نداشت.
 
نکته بعدی که به بعضی از فیلمها بر این جشنواره ضربه زد، این بود که یک سری از فیلم های انتخابی هیئت داوران را انجمن منتقدان وابسته به جشنواره نقد کرده این نقد در برخی از موارد به جریان یک فیلم ضربه زد که موجب نارضایتی فیلم سازان شد.
 
 عبدی پور در مورد کیفیت پخش فیلم خود نیز در این دوره گفت: من و تیم سازنده " جان گرفته در اعماق" پنج سال برای این مستند زحمت کشیدیم اما کیفیت این فیلم در زمان اکران آنقدر پایین بود که من در لحظه دیدن فیلم چشم درد گرفتم.
 
علی عبدی پور همچنین درانتها در مورد این جشنواره خاطر نشان کرد: باید اول در مورد این جشنواره به استانداردهای اولیه برسیم، بعد نام ین المللی بر روی آن قرار دهیم در بخش موارد این جشنواره ایرادات بنیادی وجود دارد که باید اصلاح شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار