آمریکا قصد تحریم 11 فرد و شرکت ایرانی را دارد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد واشینگتن قصد دارد تحریم‎هایی را 11 شخص و شرکت ایرانی اعمال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد واشینگتن قصد دارد تحریم هایی را علیه 11 شخص و شرکت ایرانی را به بهانه ارتباط با برنامه های موشکی بالستیک ایران اعمال کند.

وزارت خزانه داری آمریکا این موضوع را امروز چهارشنبه به اطلاع کنگره رساند.

این تحریم‌ها در واکنش به آزمایش های موشکی ایران، اعمال می شود.

هفته گذشته 21 سناتور دموکرات در نامه ای به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، "نگرانی" خود را درباره آزمایش‌های موشکی ایران اعلام کردند.

وال استریت ژورنال روز گذشته گزارش داد: آمریکا در حال آماده کردن تحریم هایی علیه شرکت ها و افرادی در ایران، هنگ کنگ و امارات عربی متحده بر سر ارتباطات ادعایی با برنامه موشکی بالستیک ایران است.

چنین اقدامی نخستین تحریم های آمریکا علیه ایران پس از آن خواهد بود که تهران توافقی هسته ای را با قدرت های جهانی در ماه ژوئیه امضا کرد که بر اساس آن قرار است واشینگتن تحریم ها علیه برنامه هسته ای این کشور را لغو کند.

بنابر اعلام وال استریت ژورنال، وزارت خزانه داری آمریکا در حال آماده کردن تحریم هایی علیه دو شبکه مرتبط با ایران است که به توسعه برنامه موشکی این کشور کمک می کنند.
بر اساس این محدودیت های برنامه ریزی شده، اتباع آمریکایی یا خارجی از تجارت با این شرکت ها و افراد در این شبکه ها منع خواهند شد. بانک های آمریکا نیز هر گونه دارایی های آنها را در آمریکا مسدود خواهند کرد.

مقامات ایرانی پیشتر هشدار داده اند که "آیت الله خامنه ای،" رهبر معظم ایران، چنین تحریم های جدید آمریکا را نقض توافق هسته ای در نظر خواهد گرفت.

مقامات آمریکایی به وال استریت ژورنال گفتند وزارت خزانه داری آمریکا حق تحریم افراد و شرکت های ایرانی که در توسعه برنامه موشکی دست دارند یا آنهایی که از نقض حقوق بشر یا تروریسم بین الملل حمایت می کنند، را محفوظ می دارد.

مقامات به وال استریت ژورنال گفتند ایران پس از توافق ماه ژوئیه دو موشک بالستیک به طور آزمایشی شلیک کرده است. ایران می گوید برنامه موشکی این کشور فقط برای مقاصد دفاعی است.
این تحریم های برنامه ریزی شده، شرکت بازرگانی مبروکه مستقر در امارات عربی متحده و "حسین پورنقشبند" موسس آن را برای کمک ادعا شده در زمینه فراهم کردن فیبر کربن برای برنامه موشکی هدف قرار می دهد.
وال استریت ژورنال افزود پورنقشبند همچنین ادعا شده است از یک شرکت فرعی در هنگ کنگ برای تهیه مواد مقاوم در برابر گرما و تامین مالی استفاده کرده است.
تلاش های وال استریت ژورنال برای برقراری تماس با این فرد موفقیت آمیز نبود.

وال استریت ژورنال گزارش داد وزارت خزانه داری آمریکا همچنین در حال آماده شدن برای تحریم پنج مقام ایرانی است که ادعا می شود روی برنامه موشکی کار کرده اند.
 
این تحریم های برنامه ریزی شده جدید در حالی صورت می گیرد که آمریکا آماده می شود محدودیت هایی بین المللی را علیه ایران که در ارتباط با برنامه هسته ای بر این کشور اعمال شده است، لغو کند.

منتقدان برنامه هسته ای ایران نگرانند که موشک های بالستیک ممکن است برای حمل کلاهک هسته ای مورد استفاده قرار بگیرد.
زمانی که توافق هسته ای اجرا شود، ایران اجازه خواهد یافت به نظام مالی بین المللی بازگردد و میلیاردها دلاری را که در بانک های خارجی مسدود شده بود، دریافت کند و مقادیر بیشتری نفت بفروشد.

انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۰ دی ۱۳۹۴
انشالله با بهتر شدن و با کیفیت تر شدن محصولات داخلی و حمایت مردم یه روز ما اینا رو تحریم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۱۰ دی ۱۳۹۴
باراک دلت براخودت بسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۱۰ دی ۱۳۹۴
هیچ غلطی نمتونه بکنه این حرف رهبر ثابت شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۰ دی ۱۳۹۴
خخخخخخخ این سنا تررررر ها هم هر موقع دور همین دو پیک میزنن میرن تو توهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۰ دی ۱۳۹۴
خخخخخخخ این سنا تررررر ها هم هر موقع دور همین دو پیک میزنن میرن تو توهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۰ دی ۱۳۹۴
سلام ما ایرانی ها باید یاد بگیرم از نخبه ها استفاده ببریم چون بچه های ما در ایران فوق لیسانس میگیرن ولی میوه را اورپایی ها میچینن وبرای ما مانور میدهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۰ دی ۱۳۹۴
آمریکا داره باطن خودشو به دنیا نشون میده انشالله یه روزی به انزوا کشیده میشن، اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۹ دی ۱۳۹۴
آنقدر تحریم کنند تا جانشان دربیاید .
خوب است ماهم یاد بگیریم این غربی های بی همه چیز را تحریم کنیم .
آخرین اخبار