نقش نیروهای عراقی در بازپس‌گیری رمادی

وب‌سایت "دیلی‌بیست" با انتشار گزارشی نقش نیروهای عراقی در آزادسازی رمادی را بررسی کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت "دیلی‌بیست" در گزارشی به بررسی چگونگی بازپس‌گیری شهر "رمادی" از گروه تروریستی داعش پرداخت. در این گزارش آمده مقامات پنتاگون در هفته جاری، نیروهای عراقی تحت آموزش آمریکا را برای بازپس‌گیری بخش وسیعی از شهر رمادی تحسین کردند؛ اما مقامات دفاعی در مصاحبه خصوصی با "دیلی‌بیست" ادعا کردند آزادسازی این شهر نتیجه تلاش‌های یگان نیروهای ضد تروریسم بوده که از حمایت ائتلاف آمریکایی برخوردار بودند.

مقامات مذکور نقش نیروهای امنیتی عراق در بازپس‌گیری رمادی را نادیده می‌گیرند. آنها ادعا می‌کنند نیروهای عراقی که سالها تحت آموزش آمریکا بوده‌اند، عملیات آزادسازی رمادی را فرماندهی نکردند بلکه نقشی حمایتی داشتند.

نگارنده ادعا می‌کند جنگ رمادی نشان می‌دهد تنها نیروی مؤثر دولت عراق، یگان ضد تروریسم این کشور -وابسته به نیروهای ویژه ارتش آمریکا- است. این یگان تحت حمایت حملات هوایی ائتلاف آمریکایی، محله به محله در رمادی پیش می‌روند تا نیروهای عراقی با تروریست‌های داعش روبرو نشوند.

یک تحلیلگرِ موسسه مطالعات جنگ -اتاق فکری واقع در واشینگتن- ادعا کرد:" نیروهای عراقی در حال پاکسازی شهر نیستند. آنها تجربه و نیروی کافی را برای انجام این عملیات در مناطق شهری ندارند...این نوع مقابله زمان زیادی به طول می انجامد و با محدودیت مواجه است."

ائتلاف آمریکایی ضد داعش از ماه ژوئیه تاکنون 630 حمله هوایی را در رمادی انجام داده است. مقامات دفاعی آمریکا اعلام کردند تقریباً 1000 تروریست داعشی در رمادی به هلاکت رسیده‌اند و بقیه نیز به شمال شرقی این شهر گریخته‌اند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار