دانشور:شهرآورد اصفهان در هاله ای از آلودگی

دبیر هیئت پزشکی ورزشی اصفهان در مورد آلودگی هوا و اینکه شهرآورد اصفهان برگزار می شود یا خیر گفت: توصیه علمی پرهیز از هر گونه فعالیت فیزیکی شدید در حد مسابقه است .

دکتر پویا دانشور در مورد آلودگی هوای اصفهان به خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: در یک جمله اوضاع هوا چندان خوب نیست و تعطیلی مهدها و مدارس ابتدایی هم نمادی از همین وضع است. بر اساس جداول مراجع رسمی،شاخص های آلودگی و کیفیت هوای اصفهان بالای 150 گزارش شده است. این بدان معنی است که وضعیت قرمز یا ناسالم برای عموم مردم است. در این هوا بیماران ، کودکان و سالمندان نباید به مدت طولانی از منزل خارج شوند و فعالیت فیزیکی در فضای باز بسیار محدود است.

تکلیف شهرآورد اصفهان فردا مشخص می شود

وی در خصوص برگزاری شهرآورد اصفهان گفت: اگر شرایط هوای فردا پنجشنبه 10 دی مثل امروز باشد توصیه علمی پرهیز از هر گونه فعالیت فیزیکی شدید در حد مسابقه است ولی چون برحسب وظیفه هر روز وضعیت آب و هوا را از طریق مراجع رسمی رصد می کنم ، خبر خوب این است که به احتمال زیاد عصر امروز در اصفهان بارندگی خواهیم داشت و وضعیت آلودگی هوا بهبود خواهد یافت.

دانشور در مورد اصطلاحاتی که اینروزها برای بیان وضعیت آلودگی هوا بکار می رود اظهار کرد: شاخص های مختلفی برای بیان کمی کیفیت هوا وجود دارد که مهمترین آنها شاخص کیفی هوا(AQI)یا شاخص آلودگی هوا (PSI)است . اینها معیارهایی است که غلظت آلاینده های موجود در هوا نظیر منو اکسید کربن ، دی اکسید گوگرد،ترکیبات نیتروژن دار،ازن و ذرات معلق را که هریک حدود و واحدهای متفاوت دارند را تبدیل به یک عدد بدون واحد می کنند.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار