اصفهان؛

مهاجران اتباع خارجی تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته اند

با همکاری وزارت بهداشت و درمان و بیمه سلامت ایرانیان مهاجران اتباع خارجی تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته اند .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین استانداری اصفهان در همایش پیامبر رحمت و مهربانی افزود: 170 هزار اتباع افغانستان اعم از شیعه و سنی حدود 30 سال است که در اصفهان سکونت دارند.

مهدی سلیمانی ادامه داد: این مهاجران برنامه های متنوعی در مناسبت های مختلف دارند که نمونه آن برگزاری برنامه های مشترک شیعیان و اهل سنت افغان پس از کشتار شیعیان افغانستان بود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین استانداری اصفهان تمدید کارت های اقامت، صدور گذرنامه، افزایش ارائه خدمات در اصفهان برای رفاه حال مهاجران در تردد به مرکز را از برنامه های این اداره کل عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 24 دفتر کفالت در سطح استان رسیدگی به امور مهاجران اتباع خارجی را بر عهده دارند که میزان آن از نظر کمی و فعالیت کیفی در آینده بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 50 هزار دانش آموز افغانستانی در مدارس ایران مشغول به تحصیل هستند که پنج هزار نفر آنها دارای کارت اقامت نیستند.

سلیمانی گفت: در استان اصفهان دو هزار دانشجوی افغان در سطح دانشگاههای دولتی و غیر دولتی و 600 طلبه افغان نیز در حوزه علمیه جامعه المصطفی (ص) و برخی مراکز دیگر مشغول به تحصیل هستند.

وی به پوشش خدمات بیمه ای مهاجرین توسط بیمه سلامت ایرانیان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ؛ 90درصد هزینه های درمانی مهاجران اتباع خارجی با این طرح کاهش یافت.

همایش یک روزه پیامبر رحمت و مهربانی به همت اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان با حضور مهاجران افغانستان اعم از شیعه و سنی روز سه شنبه در تالار شهروند اصفهان برگزار شد.




انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.