«626» با تغییرات جدید / مسابقه ملی «آزمون ایده‌ها» در راه است

برنامه«626» بزودی با تغییرات جدید در بخش‌های مختلف به روی آنتن می‌رود.

سعید نبی تهیه‌کننده برنامه «626» در خصوص تغییرات جدید این برنامه درگفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در ابتدای امر لازم است انتخاب آقای شریعت‌پناهی را به سمت سرپرستی شبکه یک سیما تبریک بگویم. او از نسل مدیران جوان، قابل اعتماد و کاربلد سازمان است که در گروه‌های اجتماعی شبکه سه و یک عملکرد بسیار خوبی داشته و با حضور کوتاهش در گروه اجتماعی شبکه یک توانست تغییرات کیفی بسیاری در ساختار برنامه‌ها ایجاد نماید. همچنین اجازه دهید یک خسته‌نباشید و خدا قوت به آقای دکتر احسانی بگویم، فردی که به سهم خودم از او درس معرفت، منطق و صداقت در اخلاق حرفه‌ای را در این مدت که با ایشان کار کردم آموختم.
 
نبی در خصوص تغییرات مدنظر اظهار داشت: دکوری که برای برنامه «626» طراحی شد، ‌دکوری آوانگارد و خارج از قاب‌ها و کلیشه‌ها بود. در واقع دکور متشکل از سازه‌ها و منحنی‌هایی بود که از خلا بیرون آمده و در فضایی خیالی بر روی هم سوار شده بود که بر اساس آن سیالی ذهن و حرکت و پویایی ایده و خلق ثروت را تداعی می‌نمود.

وی ادامه داد: به دلیل قدیمی‌بودن تجهیزات استودیویی که در آن کار کردیم، دکور در بخش تکنولوژی نوری، دارای ایراداتی بود. به دلیل این مسئله و عدم وجود نورهای مناسب برای نورپردازی سازه این دکور، نمی‌توانیم کاملا به آن چیزی که هدفمان بود برسیم. جنس سازه‌ای که در دکور مورد استفاده قرار گرفته است، نورپردازی خاصی را طلب می‌کند، به همین خاطر ما توانایی تقویت نور تا 30 الی 40 درصد را داریم و از 60 درصد توانایی بصری این دکور متاسفانه نمی‌توانیم، بهره ببریم.

نبی بیان کرد: در نظر داریم کف دکور و بخشی از سازه‌ها را دچار تغییراتی کنیم. بنابراین با افزودن اکساسوار فضا گرمتر و شادتر خواهد شد. به طور کامل شاهد خارج شدن فضا از یک حالت مفهومی و ورود به ویژگی‌های رنگی، نوری و زیبایی بصری خواهیم بود.

وی تاکید کرد: ما در برنامه «626» فرهنگ‌سازی عبور از اقتصاد نفتی و حمایت و حرکت به سوی اقتصادهای دانش‌بنیان را طراحی کرده‌ایم. پس از گزینش علمی - تجاری اولیه ایده‌ها از اختراع‌های جوانان دانشجوی سراسر کشور که طبق فراخوان عمومی به برنامه ارسال شده‌اند، دعوت کرده و کمک می‌کنیم که با راهنمایی مشاوران این برنامه و سرمایه‌گذاران، این ایده‌ها مسیر تجاری‌شدن را طی نموده و به بخش صنعت وارد شوند.

نبی خاطرنشان کرد: درصدد نهادینه کردن فرهنگ کسب و کارهای خصوصی و کارآفرین‌محور هستیم. به عقیده بسیاری از کارشناسان اهل فن برای گذر از اقتصاد نفتی و رونق در حیطه کسب و کار این موضوع، مهترین اصل محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: تا کنون ایده‌های دریافتی را مورد سنجش قرار داده‌ایم. پتانسیل‌های قابل توجهی در بین جوانان کشور وجود دارد. قصد داریم مسابقه ملی «آزمون‌ ایده‌ها» را به صورت مجزا و در قالب یک برنامه شبانه‌ روز پخش، طراحی کنیم و به همین منظور جایزه بزرگی را نیز برای آن در نظر بگیریم .

نبی از تغییر احتمالی زمان برنامه خبر داد و گفت: امیدوارم ساعت پخش برنامه تغییر پیدا کند. البته این امر منوط به تصمیم مدیران شبکه است. زیرا اکثر مخاطبان ما جوانانی هستند که در ساعت پخش «626» در محل کار و یا در حال بازگشت از آن هستند. با این حال ما مخاطبان بسیاری داریم که از طریق اینترنت برنامه را دنبال می‌کنند. بنابراین با این شرایط و تغییر زمان پخش، شاهد افزایش تعداد مخاطبان خواهیم بود. در حال حاضر طبق پیامک‌های دریافتی و بازبینی میدانی میزان دیده شدن برنامه در سطح شهرستان‌ها بسیار عالی شده؛ اما در تهران برای بینندگانمان همچنان مشکل زمان پخش برنامه را داریم.

وی اظهار داشت: به نظرم روند برنامه تا عید نوروز می‌بایست بدین شکل ادامه پیدا کند و همزمان تیزر مسابقه بزرگ ایده‌ها را نیز روی آنتن می‌بریم. به علاوه تغییر دکور و استودیو را نیز در دستور کار خواهیم داشت. اما برگزاری مسابقه در سطح مد نظر ما پیش تولید در خور خود را طلب می‌کند.

نبی در پایان عنوان کرد: تا هنگامی که آقای کلهر مجری برنامه، مطالبات ما در حوزه موضوعات را جامه عمل بپوشاند و به اصول و دستورالعملی که برای این برنامه تهیه کرده‌ام پایبند باشد، در «626» باقی خواهد بود و من نیز به او کمک خواهم کرد و حمایتش می‌کنم. در نهایت از دکتر مهدی‌زاده که در طراحی جدید صحنه کمک‌های فراوانی به ما کردند، تشکر ویژه می‌کنم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار