لرستان؛

از رده خارج شدن کامیون‌های بالای 35 سال

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور گفت: کامیون‌های بالای 35 سال عمر، از رده خارج می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ داود کشاورزیان دقایقی پیش در حاشیه سفر خود به لرستان در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد، اظهار داشت: برای نوسازی ناوگان باری، کامیون‌هایی که بالای 35 سال عمر داشته باشند، قرار است از رده خارج و شرکت نفت از محل مصرف سوخت تسهیلاتی را برای نوسازی آنها پرداخت کند که منتظر تصمیم و تصویب شورای اقتصاد هستیم.


وی عنوان داشت: ناوگان مسافربری مانند اتوبوسی، مینی‌بوس، ون و تاکسی قرار است از منابع داخلی سازمان حمل‌ونقل کشور، 70 درصد قیمت خودرو را وام کم‌بهره پرداخت و این ناوگان نیز نوسازی شود.


کشاورزیان یادآور شد:‌ میانگین عمر متوسط اتوبوس‌های کشور 12.5 سال و متأسفانه عمر مینی‌بوسی ما بسیار بالاست، از این رو عدم استقبال از تسهیلات کم‌بهره در زمینه مینی‌بوس‌رانی باعث شده عمر این ناوگان بالا رود.


معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: سال گذشته 10 میلیون تن آسفالت در سطح کشور توزیع شده، این درحالی است که امسال علی‌رغم عدم تخصیص اعتبارات طی 9 ماهه امسال 8 میلیون تن آسفالت توزیع شده که اگر شرایط جوی هوا مساعد باشد، تا پایان امسال ادامه دارد.


این مسئول تصریح کرد: در استان لرستان پروژه‌های خوبی درحال ساخت است که می‌توان گفت استان در این زمینه یکی از استان‌های فعال کشور است.


لازم به ذکر است داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی طی سفری به استان لرستان از محورهای مواصلاتی این استان، بازدید کرد.


انتهای پیام/ز

 

برچسب ها: رده ، خارج شدن ، کامیون ، عمر ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.