یاسوج ؛

نقش هنرمندان در توسعه فرهنگی جدی گرفته شود

نماینده مردم گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی گفت:نقش هنرمندان در توسعه فرهنگی جامعه از سوی مسئولان جدی گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ غلامرضا تاجگردون  در آیین تجلیل از 400 فعال حوزه انجمن های هنری گچساران گفت: رونق هنر نیازمند توجه به هنرمندان و توسعه زیرساخت های فرهنگی برای فعالیت این قشر فرهیخته است.

وی اظهار کرد:رونق هنر به عنوان ابزار اصلی ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی مستلزم حمایت از فعالان عرصه هنر و هنرمندان و توسعه فضاهای فرهنگی استاندارد است.

تاجگردون تصریح کرد:هنر گویاترین عنصر برای تبادل فرهنگی میان ملل و جامعه است و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آسیب های فرهنگی حاصل از تبلیغات دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران مهم و اثرگذار است.
وی به توانمندی های هنرمندان گچساران در عرصه های مختلف هنری در سطح ملی و استانی و اشاره کرد و افزود: تکمیل دو پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی و هنری در شهر دوگنبدان برای حمایت از هنرمندان این خطه ضروری است.
وی تصریح کرد: رسالت هنرمندان برای اشاعه فرهنگ ملی و دینی سنگین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز با بیان اینکه حمایت از فرهنگ و هنر از اولویت های دولت تدبیر و امید است،گفت: 80درصد اعتبار بخش فرهنگی این استان در سال جاری تاکنون تخصیص یافته است.

رضا دهیانی پور ابراز کرد:اعتبار بخش فرهنگ وهنر امسال این استان را حدود شش میلیارد و 500میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در حوزه فرهنگ و هنر به اختصاص اعتبار بیشتری نیاز است.

وی به لزوم اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری برای اجرای فعالیت های فرهنگی ، آموزشی در راستای تقویت فرهنگ دینی درجامعه اشاره کرد وگفت: ویژه برنامه های خوبی نظیر برگزاری یادواره پدخندق،جشنواره شعر،تئاتر دراین استان برگزار شد و برنامه خوبی دیگری نیز برای اجرا وجود دارد.

آیین تجلیل از هنرمندان گچساران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: هنرمندان ، توسعه ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.