اد رویس: ایران زیرک تر از آمریکا است

تحلیلگر مسائل استراتژیک در آمریکا گفت: به نظر می رسد اوباما و کری سعی می کنند به هر قیمتی شده است ایران را راضی نگه دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز ، سرهنگ بازنشسته آمریکایی تاکید کرد ایران بسیار زیرک تر از آمریکاست.

مجری فاکس نیوز درباره مقررات جدید مربوط به اصلاحات در برنامه لغو روادید آمریکا و قرار داشتن نام ایران در این مقررات گفت: جمهوری خواهان از جان کری وزیر خارجه آمریکا به علت القای این ذهنیت انتقاد کردند که ایران ممکن است از شمول محدودیتهای جدید روادید که کنگره آمریکا تصویب کرده است، مستثنی شود.

این برداشت از روی نامه ای است که جان کری به همتای ایرانی خود نوشته است. کری این نامه را پس از آن نوشت که ایران هشدار داد چنین محدودیتهایی می تواند توافق هسته ای را نقض کند. رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد اکنون زمان واکنش نشان دادن است.

اد رویس گفت: اگر به روشهایی که ما تلاش می کنیم ایران را راضی کنیم، بنگرید، متوجه می شوید دولت آمریکا بیش از حد نرمش نشان می دهد. دولت اوباما باید از خود قاطعیت نشان دهد. پس از حملات سن برناردینو، پاریس و لندن می توان گفت چنین رفتاری از طرف دولت اوباما کرنش در برابر ایران است و این رفتار باید همین حالا متوقف شود.

مجری فاکس نیوز در ادامه گفت: برای بررسی این مسئله با رالف پیترز سرهنگ بازنشسته و تحلیلگر مسائل استراتژیک در فاکس نیوز گفتگو می کنیم. به نظر می رسد اوباما و کری توافق هسته ای با ایران را میراث خود می دانند و نمی خواهند آن را از دست بدهند به همین علت سعی می کنند به هر قیمتی شده است ایران را راضی نگه دارند. آیا چنین تحلیلی درست است؟
رالف پیترز گفت: این تحلیل صد در صد درست است.

اوباما امیدوار است توافق هسته ای با ایران میراثی مثبت برای دولت او باشد اما بعید است این طور باشد. رویس رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا به لحاظ حقوقی و استراتژیک کاملا حق دارد.

درباره ایران، نگرانیهای زیادی وجود دارد. من فعلا خیلی درباره تروریسم شیعه ایران علیه کشور آمریکا نگران نیستم زیرا ایران خوب می داند چه کار کند و می داند این خط قرمزی است که نمی تواند از آن عبور کند زیرا اگر این کار را بکند حتی اوباما نیز مجبور خواهد بود پاسخ دهد. در عین حال ایران سرگرم ساخت امپراطوری جدید فارس در سراسر خاور میانه است.

ایران دست کم یکصد میلیارد دلار پس از لغو تحریمها و آزاد شدن داراییهای مسدود شده خود ، دریافت خواهد کرد. با وجود این توافق، ایران هنوز راکتها و موشکهایی را آزمایش می کند که می تواند اسرائیل را هدف قرار دهد و حتی فراتر از آن برود. ایران هنوز چند آمریکایی را در گروگان خود نگه داشته است. با همه اینها رئیس جمهور و وزیر خارجه ما کاری نمی کنند زیرا دولت اوباما همه تلاش خود را می کند تا مانع شکست این توافقنامه شود و آن را به عنوان میراث مثبتی برای خود حفظ کند.

بنابر این ایرانیها مذاکره کنندگانی بسیار بهتر از ما هستند و باهوشتر و زیرکتر از ما عمل می کنند و خوب می دانند تا چه قدر می توانند جلو بروند. در واقع برنده واقعی آنها هستند. بنابراین یک حمله کوچک تروریستی در آمریکا از طرف ایران اصلا جای نگرانی برای دولت اوباما نخواهد بود بلکه نگرانی دولت آمریکا بیشتر درباره عربهای سنی، القاعده و داعش است.

مجری گفت: ایرانیها می گویند محدودیتهای روادید که ایجاد شده است، عملا توافقنامه هسته ای را نقض می کند.

رالف پیترز گفت: این مقررات سبب فروپاشی و شکست فوری توافقنامه نمی شود زیرا این توافقنامه بسیار به نفع ایران است. اما ایران همچنان سعی می کند امتیازات بیشتری بگیرد. به همین علت است که ایران به آزمایشهای موشکی خود ادامه می دهد و همچنان آمریکاییها را در گروگان خود نگه داشته است.

برای من بسیار تعجب آور است که رئیس جمهور آمریکا بیشتر از آنکه به سرنوشت آمریکاییها اهمیت دهد، روی میراث خیالی خود تمرکز کرده است. علت اینکه ما رئیس جمهور داریم این نیست که طرح بهداشت و درمان چه می شود و پول برای تبلیغات انتخاباتی چگونه جمع می شود ، اولین وظیفه رئیس جمهور این است که فرمانده کل قوا باشد و از مردم آمریکا و کشور آمریکا دفاع کند.

اما متاسفانه اوباما اصلا آن طور که باید به این وظیفه خود علاقه ندارد و بیشتر روی مسائل دیگر تمرکز کرده است. ایرانیها هرگز به کشتن چند آمریکایی در یک مرکز خرید اقدام نمی کنند زیرا نیازی به این کار ندارند و هر چه را می خواهند به دست آورده اند که از جمله آنها ایجاد امپراطوری جدید فارس است.

ایرانیها و فارسها بزرگترین امپراطوری فارس را در دو هزار و پانصد سال گذشته در مقابل چشمان اوباما می سازند و جالب است بیشتر اقدامات نظامی ما در عراق و سوریه در واقع کمک به ایرانیهاست. درست است که اقدامات نظامی ما به داعش اندکی آسیب می زند اما در واقع به ایرانیها کمک می کند و ما هیچ نگرش استراتژیک در دولت اوباما نداریم.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۹ دی ۱۳۹۴
پس اينا نگران چي هستيد ميدونيد كه ما عليه شما حملات تروريستي انجام نمي ديم.
خيلي ابلهيد دشمن واقعيه حال و آينده خودتون و بشريت رو ول كرديد چسبيد به اينكه ايران دشمن بالقوه امپراطوري شماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۹ دی ۱۳۹۴
باسلام .من نظرات اد رویس .رالف پیترز بسیار موافقم واین قدرت بیان وتاریخ ایرانی ها است
آخرین اخبار