کرمانشاه؛

چوب حراج بر "هتل های قصرشیرین"

نماینده انجمن هتل‌داران قصرشیرین می گوید هتل‎های قصرشیرین به دلیل بدهی به بانک حراج شد و بانک متری 400 هزار تومان روی هتل ها قیمت گذاشته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛بهروز مرادی اظهار داشت: در سال‌های 79 تا 80 سرمایه‌گذاران را با دادن تسهیلات تشویق کردند در قصرشیرین هتل بسازند، اما با ساخته شدن هتل‌ها دیگر از هتل‌داران، حمایتی نشد.

وی افزود: برخی از هتل‌داران تا حدود دو میلیارد تومان هم برای احداث هتل‌ها هزینه کردند و تنها 20 تا 30 درصد آن از طریق تسهیلات تامین شد.

نماینده انجمن هتل‌داران قصرشیرین بسته شدن مرز خسروی به دلیل ناامنی‌های عراق را منشا اصلی مشکلات هتل‌داران قصرشیرین دانست و اذعان کرد: دیگر کسی به هتل‌ها مراجعه نکرد و درآمد هتل‌ها جوابگوی هزینه آب، برق، کارگر، مالیات نبود و ما از سوی مسئولین هم هیچ حمایتی دریافت نکردیم.

به گفته وی حدود 10 هتل این وضعیت را داشتند که اکنون اکثر آنها تعطیل هستند ودر هر هتل حدود 10 نفر مشغول به کار بودند که این افراد نیز بیکار شدند و مشاغل جانبی همه که از این طریق ایجاد شده بود از بین رفت.

نماینده انجمن هتل‌داران قصرشیرین تصریح کرد: حالا ما به دلیل نبود درآمد به بانک‌ها بدهکاریم و آنها به صورت غیرقانونی برای حراج املاک هتل‌ها اقدام کردند.

مرادی با بیان اینکه برخی از هتل‌داران تمام تسهیلات اخذ شده که برای برخی چند میلیارد و برای برخی چند صد میلیون بود را پرداخت کردند، گفت: هر سال جریمه‌های زیادی برای ما در نظر گرفته شده و اگرچه اصل بدهی را پرداخت کردیم اما به خاطر جریمه‌ها هنوز به بانک بدهکاریم.

وی اضافه کرد: بانک ها وقتی برای قیمت‌گذاری هتل‌ها مراجعه می‌کند، کارشناسان قیمت بسیار ناعادلانه‌ای در نظر گرفته اند، قیمت هر متر هتل سه ستاره را 400 هزار تومان تعیین کرده‌اند، که در کل ایران اسطبل را هم به این قیمت نمی‌فروشند.

نماینده انجمن هتل‌داران قصرشیرین یادآوری کرد: این هتل‌ها زمانی ارزش اقتصادی قصرشیرین را هم بالا برده بودند، اما با این شرایط دیگر هیچکس حاضر به سرمایه‌گذاری در قصرشیرین نیست.

انتهای پیام/س

 
برچسب ها: هتل ، قصر شیرین ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.